Sökning: "grön konsument"
Visar resultat 16 - 20 av 25 uppsatser innehållade orden grön konsument.
16. Ekologisk livsmedelskonsumtion : En studie om vad som motiverar konsumenter att handla ekologiska livsmedel
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Problemformulering: Föredrar konsumenter att ekologiska livsmedel marknadsförs ur ett hälsosamt perspektiv? Är hälsa en faktor som gör att konsumenter finner ekologiska livsmedel prisvärt? Genom vilka marknadsföringskanaler vill konsumenter få information om ekologiska livsmedel? Syfte: Studien ämnar undersöka om konsumenter föredrar att marknadsföringen av ekologiska livsmedel kommuniceras ur ett hälsoperspektiv av företag inom detaljhandeln och om detta hälsoperspektiv gör att konsumenter finner ekologiska livsmedel prisvärda. Vidare ämnar studien undersöka vilka marknadsföringskanaler konsumenter föredrar få information om ekologiska livsmedel. LÄS MER
17. Grön Marknadsföring : En fallstudie ur dagligvaruhandelns perspektiv
Magister-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Bakgrund: En marknad för ekologiska livsmedel har vuxit fram bland annat genom att konsumenter vill vara med och bidra till att skydda miljön. Flertalet livsmedelsbutiker har idag ekologiska livsmedel på sina butikshyllor, men långt ifrån alla kunder väljer att köpa dessa. LÄS MER
18. Grön Marknadsföring i sociala medier - en studie om hur sociala medier används av företag för att marknadsföra grönt
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Sammanfattning Titel: Grön marknadsföring i sociala medier – en studie om hur sociala medier används av företag för att marknadsföra grönt. Kurs: KSKK01 Service Management Författare: Amanda Johansson och Edvin Shoaibi Handledare: Christian Fuentes Nyckelord: Grön marknadsföring, sociala medier, interaktion, relationsmarknadsföring. LÄS MER
19. Värdering av miljö - En diskursanalys av hur normer, risker och lösningar definieras i elleverantörers miljödiskurs
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Syftet med undersökningen är att förtydliga de normer och värderingar som etableras på en konstruerad konsument i elleverantörers miljödiskurs. En form av skapad idealkonsument som elleverantörerna skapar genom att definiera vad som är risker för miljön och vad som är lösningarna. LÄS MER
20. Färg på tidskriftsomslag : En studie om färgers betydelse på Cosmopolitans omslag
Kandidat-uppsats, Medie- och Informationsteknik; Tekniska högskolanSammanfattning : En konsument blir ständigt påverkad av olika intryck i en butik där produkter slåss om uppmärksamhet och försöker att särskilja sig från konkurrenter. En produkt som trängs med flera andra på butikshyllan är tidskrifter, där antal titlar på den svenska marknaden har ökat med 40 procent de senaste tio åren. LÄS MER