Sökning: "h m borås"

Visar resultat 6 - 10 av 47 uppsatser innehållade orden h m borås.

  1. 6. Clicks and Bricks in a Symbiosis : A qualitative study about the value of the physical store in a digital era

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Linnéa Axelson; [2020]
    Nyckelord :Physical Store; Online Store; Omni-channel Strategy; Holistic Experience; Value Creation;

    Sammanfattning : Background and Problem DiscussionA paradigm shift in retail is evident due to the increase of customers purchasing productsonline, where digitalization has created a concern regarding the existence of the physical storein today’s digitalized society. On the other hand, e-commerce has been seen as an opportunityfor retail stores to use as a strategy where physical and digital work together in a symbiosisfor creating unified messages and experiences for the consumers across channels. LÄS MER

  2. 7. Generation Zs syn på och attityd till hållbarhetsredovisningen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Misha Erazo Karlborg; [2020]
    Nyckelord :Sustainability Report; Generation Z; Attitudes; Fast fashion; 3-C principle; Hållbarhetsredovisning; Generation Z; Attityder; Fast fashion; 3-C principen;

    Sammanfattning : Hållbarhetsredovisningen kan ses som ett kommunikationsverktyg för företag gentemot sinaintressenter. Då konsumenter generellt sett är företagens primära inkomstkälla blir det därmed en viktig intressent för företaget. LÄS MER

  3. 8. Återvinning, återanvändning eller LCA? : en kvalitativ studie inom den svenska textilindustrin

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Paulina Kollberg Stolt; Melinda Padron; Hanna Knutsson; [2020]
    Nyckelord :Recycle; reuse; LCA; sustainability; motive; implementation process; effect; Återvinning; återanvändning; LCA; hållbarhet; motiv; implementeringsprocess; effekt 4;

    Sammanfattning : Under de senaste decennierna har textilindustrin bevittnat en ökad medvetenhet gällandehållbarhet. Redan 2010 nämner Karl-Johan Persson, före detta VD för H&M, att hållbarhet är en naturlig del av att göra affärer i en globaliserad värld (H&M 2010). LÄS MER

  4. 9. Upplevelse av kundservice : En komparativ studie om skärmbaserad- och telefonbaserad kundservice

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Blerina Asllani; Hovsep Louis Hazko; [2020]
    Nyckelord :Customer service; Screen-based; Phone-based; Customer experience; Customer service options; Questions and answers; Phone; e-Mail and Chat; Kundservice; Telefonbaserad; Skärmbaserad; Kundupplevelse; Kundservice alternativ; Vanliga frågor och svar; Telefon; E-mail; Chatt;

    Sammanfattning : Due to the increasing online commerce in Sweden there are more and more companies who are focusing on their online business and more and more customer are buying clothes online. This means that there has been a transition from the physical store form to the online commerce. LÄS MER

  5. 10. Hållbarhetsredovisning som manipulation? : En studie om legitimitet inom klädbranschen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Louice Nilsson; Felix Gunnervald; [2019]
    Nyckelord :CSR; legitimacy; sustainability reporting; social sustainability; garment industry; CSR; legitimitet; hållbarhetsredovisning; social hållbarhet; klädbranschen;

    Sammanfattning : Organisationer verkar i en värld med ständig övervakning och kontroll från omgivningens högt ställda normer och förväntningar. Företagens arbete med hållbar utveckling är inte längre en frivillighet om de ska överleva i den konkurrensinriktade och lätt utbytbara affärsmiljön. LÄS MER