Sökning: "h m marknadskommunikation"
Visar resultat 6 - 10 av 11 uppsatser innehållade orden h m marknadskommunikation.
6. CSR och transparens: två verktyg för ökad köpbenägenhet? : En kvalitativfallstudie om grön konsumtion
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : CSR och transparens blir alltmer vanliga verktyg för företag för att kunna belysa konsumenter om deras ansvarstagande och hållbara arbete. För att dessa aktiviteter ska nå konsumenterna krävs en kommunikation från företaget. Som konsument kan det vara svårt att uppfatta informationen och tolka den som företaget önskar. LÄS MER
7. Det är inte lätt, men det är rätt : En studie av grön marknadskommunikation på H&M-gruppens hemsidor
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Hållbar marknadsföring blir allt viktigare för att företag och konsumenter ska följa hållbara konsumtions- och produktionsmönster och därigenom minska påverkan på klimat, miljö och människors hälsa. Tidigare forskning har visat att klädföretag som strävar efter att kommunicera ut hållbara produkter ofta misslyckas med att vara trovärdiga. LÄS MER
8. We Love Horses - En kritisk diskursanalys av H&Ms marknadskommunikation (idrottssponsring) gentemot unga konsumenter
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Through a case study of H&Ms equestrian sponsorship this study aims to investigate the communicative aspects of sports sponsorships targeting a young audience, as well as its impact on the core values of children’s and youth sports in the Swedish society. Furthermore, this study intends to investigate and create further knowledge on how elite athletes are used by commercial businesses in order to build relationships with young consumers. LÄS MER
9. Ohållbar marknadskommunikation av seriösa hållbarhetsaktörer: en fallstudie av H&M och Max
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Problem: Companies engage in serious sustainability work, but there is reason to believe that this is not reflected in their market communication. As companies wait for the market to show an increased interest in sustainable products, changes in market communication tend to be conservative. LÄS MER
10. Framtidens marknadsföring : Sociala medier. Fungerar marknadskommunikation via Facebook
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Syfte: Undersökningen syftar till att genom observationer av grupper i Facebook beskriva hurföretag i nuläget ska använder sig av denna kommunikationsmöjlighet. Med stöd av teorieroch datamaterial, leder mönster i kommunikationen fram till förslag hur företag kan förbättrasin kommunikation och genom detta nå fram till bättre resultat. LÄS MER