Sökning: "hotel Questionnaire"

Visar resultat 6 - 10 av 34 uppsatser innehållade orden hotel Questionnaire.

  1. 6. Webbdesign som väcker känslor : Ett verktyg för hotellwebbplatser för att påverka kundrelationer med Generation Z

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Kajsa Ojala Åkerman; Elinor Meijer; [2022]
    Nyckelord :Website; web design; web design element; visual impression; trust; satisfaction; loyalty; customer relationship; Generation Z; hotel website; Webbplats; webbdesign; webbdesignelement; visuellt intryck; tillit; tillfredsställelse; lojalitet; kundrelationer; Generation Z; hotellwebbplats;

    Sammanfattning : Webbplatser har idag mindre än en sekund på sig att göra ett visuellt intryck innan besökaren riskerar att gå vidare till en annan webbplats. I hotellbranschen där kundrelationer är högt värderat och det fysiska mötet i många fall har bytts ut mot hotellets webbplats spelar det visuella intrycket en viktig roll. LÄS MER

  2. 7. “En klapp på rumpan istället för en klapp på axeln” : En enkätstudie om arbetstagares upplevelser av sexuella trakasserier inom hotell- och restaurangbranschen

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Amanda Johansson; Jessica Bäckström; [2021]
    Nyckelord :Sexual harassment; Hotel industry; Restaurant industry; Vulnerability; Theory of Planned Behavior; Workplace culture; Sexuella trakasserier; Hotellbranschen; Restaurangbranschen; Utsatthet; Theory of Planned Behavior; Arbetsplatskultur;

    Sammanfattning : I Sverige är hotell- och restaurangbranschen den bransch där flest anställda utsätts för sexuella trakasserier på arbetsplatsen, där en sexistisk och hård jargong är en betydande faktor. Studiens övergripande syfte är att undersöka hur arbetstagare inom branschen upplever sexuella trakasserier, arbetsgivarens arbete mot detta samt vad som påverkar beslutet att anmäla. LÄS MER

  3. 8. The impact of trust in eWOM through dimensions of source credibility towards purchase intention of a hotel stay

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Hanna Lundin; [2021]
    Nyckelord :EWOM; Trust; Source Credibility; Hotel industry; Online reviews; Hotel Stay; Purchase intention;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to investigate how trust was built from three dimensions of source credibility in an electronic word of mouth space towards purchase intentions of a hotel stay. The chosen dimensions of Source Credibility that were investigated in the study was: Homophily, Expertise and Trustworthiness. LÄS MER

  4. 9. Sustainable Stakeholder Framework for Hotels : Supporting Sustainable Tourism Management in Vlora, Albania

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Alma Berggren Ek; Ella Espling; [2021]
    Nyckelord :Sustainable development; Sustainable Tourism Framework; Sustainable Management; Hospitality; Tourism; Corporate Social Responsibility; CSR; Sustainable development goals; SDG; Agenda2030; hållbar utveckling; hållbara management planer; hotell; turism;

    Sammanfattning : This study aims to create a sustainable tourism stakeholder framework for hotels in Vlora, a popular tourist destination in southeast European country Albania. As tourism is one of the major driving forces towards better social and economical conditions in Albania but simultaneously poses threats towards nearby ecosystems and protected areas, local traditions and cultures and small suppliers, the importance of sustainability in the industry has risen as a top priority. LÄS MER

  5. 10. Corporate Social Responsibility Practices of Hotel Industry: A case of Selected Hotels in Bishoftu Town, Ethiopia

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Abrham Wordoffa; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Hotel industry has become an integral part of the socio-economic aspiration of developing countries, where Ethiopia is not in island. Resort Towns, like Bishoftu, are among the vicinities which are facing pressure from hotel development that does not align itself to sustainability principle. LÄS MER