Sökning: "hur företag använder kommunikation"
Visar resultat 26 - 30 av 459 uppsatser innehållade orden hur företag använder kommunikation.
26. Att kommunicera en affärsmässighet och ett ansvarstagande : En kvalitativ studie om organisationsidentitet och legitimitet i en hybridorganisation
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Organisationsidentiteten kan vara betydelsefull för företag. För hybridorganisationer däremot, kan kombinationen av olika sektorer göra det svårt att förmedla en tydlig organisationsidentitet, som dessutom är legitim. LÄS MER
27. Den hållbara mjölken : En legitimeringsanalys av de svenska mejeriföretagens”corporate social responsibility”-kommunikation
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Mejeriföretagen i Sverige har länge marknadsfört mjölk som en hälsodryck, men under senare år har fokuset i marknadsföringen riktats mot hållbarhet. Syftet med denna studie är därmed att synliggöra hur de fyra största mejeriföretagen i Sverige legitimerar sociala praktiker om att agera hållbart. LÄS MER
28. Ett engagerande intranät : En fallstudie av ett intranät på ett medelstort tillverkande företag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för industriell ekonomi, industridesign och maskinteknikSammanfattning : God kommunikation är en förutsättning för att ett företag ska fungera. I takt med digitaliseringens utveckling har sättet att kommunicera information på förändrats. Företag bedriver i allt större utsträckning sin interna kommunikation via digitala kanaler och en vanligt förekommande kanal är idag ett företags intranät. LÄS MER
29. Employee preferences in preparing for a change - A case study of strategic project implementations
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : As market conditions constantly change in today's competitive landscape, businesses must invest in organizational changes to stay relevant. Despite the high frequency of change projects worldwide, multiple sources state that 70% of all change projects fail. LÄS MER
30. En studie av projektledarens kommunikation i porduktutvecklingsprocessen
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Att vara projektledare inom ett produktutvecklingsföretag kräver effektiv kommunikation mellan projektledare och projektdeltagare. Kommunikation kan vara utmanande och olika kommunikationskanaler kan användas för att nå fram med budskap. LÄS MER