Sökning: "hur företag använder kommunikation"

Visar resultat 26 - 30 av 459 uppsatser innehållade orden hur företag använder kommunikation.

  1. 26. Att kommunicera en affärsmässighet och ett ansvarstagande : En kvalitativ studie om organisationsidentitet och legitimitet i en hybridorganisation

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fanny Lagerström; Saga Nordström; [2023]
    Nyckelord :organisationsidentitet; hybridorganisation; hybrid organisationsidentitet; strategisk kommunikation; legitimitet;

    Sammanfattning : Organisationsidentiteten kan vara betydelsefull för företag. För hybridorganisationer däremot, kan kombinationen av olika sektorer göra det svårt att förmedla en tydlig organisationsidentitet, som dessutom är legitim. LÄS MER

  2. 27. Den hållbara mjölken : En legitimeringsanalys av de svenska mejeriföretagens”corporate social responsibility”-kommunikation

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Rebecca Jansson; Elvira Lindskog; [2023]
    Nyckelord :Legitimeringsanalys; diskurs; hållbarhet; CSR; mejerier;

    Sammanfattning : Mejeriföretagen i Sverige har länge marknadsfört mjölk som en hälsodryck, men under senare år har fokuset i marknadsföringen riktats mot hållbarhet. Syftet med denna studie är därmed att synliggöra hur de fyra största mejeriföretagen i Sverige legitimerar sociala praktiker om att agera hållbart. LÄS MER

  3. 28. Ett engagerande intranät : En fallstudie av ett intranät på ett medelstort tillverkande företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för industriell ekonomi, industridesign och maskinteknik

    Författare :Maria Enström; [2023]
    Nyckelord :Communication; Communication channels; Intranet; Needs; Motivation; Kommunikation; Kommunikationskanaler; Intranät; Behov; Motivation;

    Sammanfattning : God kommunikation är en förutsättning för att ett företag ska fungera. I takt med digitaliseringens utveckling har sättet att kommunicera information på förändrats. Företag bedriver i allt större utsträckning sin interna kommunikation via digitala kanaler och en vanligt förekommande kanal är idag ett företags intranät. LÄS MER

  4. 29. Employee preferences in preparing for a change - A case study of strategic project implementations

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Alfons Hallgren; Maja Svensson; [2023]
    Nyckelord :Employee; Managers; Project Lead; Top Management; First-line managers; Employee preferences;

    Sammanfattning : As market conditions constantly change in today's competitive landscape, businesses must invest in organizational changes to stay relevant. Despite the high frequency of change projects worldwide, multiple sources state that 70% of all change projects fail. LÄS MER

  5. 30. En studie av projektledarens kommunikation i porduktutvecklingsprocessen

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Andreas Eurenius; Victoria Hjertberg; [2023]
    Nyckelord :communication; project management; project teams; methods; kommunikation; projektledare; projektteam; metod;

    Sammanfattning : Att vara projektledare inom ett produktutvecklingsföretag kräver effektiv kommunikation mellan projektledare och projektdeltagare. Kommunikation kan vara utmanande och olika kommunikationskanaler kan användas för att nå fram med budskap. LÄS MER