Sökning: "hur företag använder kommunikation"

Visar resultat 31 - 35 av 459 uppsatser innehållade orden hur företag använder kommunikation.

  1. 31. CSR i förhållande till legitimitet vid en skandal : En kvalitativ innehållsanalys om hur BMW och Volkswagen använt CSR-kommunikation, vid en skandal

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Seefat Mahboob; Alice Törnkvist; [2023]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility CSR ; legitimacy; crisis management; crisis communication; sustainability report; CSR-report; Corporate Social Responsibility CSR ; legitimitet; krishantering; kriskommunikation; hållbarhetsrapport; CSR-rapport;

    Sammanfattning : Denna uppsats är en kvalitativ innehållsanalys vars syfte är att beskriva och analysera hur CSR har använts som ett verktyg vid en skandal hos företagen BMW och Volkswagen för att återfå sin legitimitet. Uppsatsen bidrar med kunskap kring hur CSR kan användas som ett verktyg vid en skandal hos de valda företagen för att återfå sin legitimitet. LÄS MER

  2. 32. Risker med influencer marketing ur ett företagsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Hedvig Lind Tränman; Mathilda Larsson; Emma Söderberg; [2023]
    Nyckelord :Influencer; Influencer marketing; Risk; Risk management; Influencer; Influencer marketing; Risk; Riskhantering;

    Sammanfattning : Det kan vara riskfyllt att externt involvera en influencer med syfte att representera ett varumärke. En influencers levnadssätt, agerande eller handlingar riskerar att leda till negativa utfall för ett företag. LÄS MER

  3. 33. Á la Instagram : En komparativ fallstudie om hur Instagram påverkar restauranger

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Mathilde Bojén; Hedvig Söderdahl; [2023]
    Nyckelord :Instagram; Concept; Restaurant; Communication; Multimodular; Content; Instagrammable; Instagram; Koncept; Restaurang; Kommunikation; Multimodal; Innehåll; Instagramvänlig;

    Sammanfattning : Följande fallstudie fokuserar på hur Instagram påverkar restauranger. Syftet är att bedöma vilka effekter Instagram har på konceptbyggande hos restauranger, för att skapa en förståelse för hur ett socialt medie kan påverka ett företag. LÄS MER

  4. 34. Dela, engagera, byt: gemenskap som skapar förändring

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Emma Forsgren; Ella Stattin; [2023]
    Nyckelord :Cirkulärt mode; engagemang; community; värdeskapande; Instagram; Social Sciences;

    Sammanfattning : I nuläget har textilkonsumtion en betydande negativ miljöpåverkan och behovet av hållbara konsumtionsmönster blir allt mer brådskande, konsekvent har modeindustrin en central roll i att främja förändring. För att hantera industrins utmaningar kring miljöpåverkan, utforskar denna studie styrkan i engagemang och community-byggande aktiviteter på Instagram. LÄS MER

  5. 35. Implementationsprocess i ett startup : Kritiska faktorer som påverkar startups i deras implementationsprocess

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Felix Johansson; Hanna Bodén; [2023]
    Nyckelord :Implementation; ERP; business systems; critical factors; Implementation; ERP; Affärssystem; Kritiska faktorer;

    Sammanfattning : This study aims to explore critical factors about the implementation process in start-ups or small companies. Earlier research has indicated that there are several critical factors that have a negative influence on the performance if not being reached. LÄS MER