Sökning: "identitet anknytning"

Visar resultat 21 - 25 av 85 uppsatser innehållade orden identitet anknytning.

  1. 21. På väg till det förlovade landet. : En kvalitativ undersökning av polska och fransktalande invandrares etablering på arbetsmarknaden i Sverige.

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)

    Författare :Bénédicte Michel Dahl; Agata Trzeciakiewicz; [2021]
    Nyckelord :nätverk; kapital; invandring; etablering; utbildning;

    Sammanfattning : Vår studie syftar till att undersöka hur fransktalande och polska invandrare har etablerat sig på den svenska arbetsmarknaden. De områden som rör våra forskningsfrågor är nätverk, utbildning och varför våra informanter valde att flytta till Sverige. LÄS MER

  2. 22. Kandidatupplevelse – en aktiv del i employer brand : Kandidatupplevelse som employer branding aktivitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Personal och arbetsliv

    Författare :Isabella Söderström; [2020]
    Nyckelord :Candidate experience; Employer brand; Social identity; Recruitment; Communication; Kandidatupplevelse; Employer brand; Social identitet; Rekrytering; Kommunikation;

    Sammanfattning : Syftet för denna studie är att undersöka hur kandidaters upplevelse kan påverkas av interaktion med rekryterande chefer och rekryteringsprocessens olika delar. Likväl skapa en förståelse för den sammanställda kandidatupplevelsens inverkan på en organisations employer brand. LÄS MER

  3. 23. "Har ni stoppat kakor i ölet, är ni helt dumma i huvudet?"

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Amanda Knöös; Emmie Lindh; [2020]
    Nyckelord :bryggerier; alkohol; hantverksöl; hantverksbryggerier; mikrobryggerier; nätverk; visuell kommunikation; sociala medier; strategisk kommunikation; varumärke; identitet; lokalitet;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur hantverksbryggerier i Göteborg arbetar med sin externa strategiska kommunikation genom sina nätverk, på sociala medier, med sin grafiska profil samt genom försäljning och distribution. Valet av teman gjordes för att få en helhetsbild av bryggeriernas verksamhet. LÄS MER

  4. 24. Vietnamkriget i film : Mottagandet i Sverige 1978–79 av den första vågen av filmer efter krigets slut

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för film och litteratur (IFL)

    Författare :Björn Paulsson; [2020]
    Nyckelord :filmvetenskap; Vietnamkriget; receptionsteori; postkolonialism; filmgenre; nationell identitet;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker relationen mellan amerikanska krigsfilmer om Vietnam och det samtida mottagandet av dessa i Sverige. Frågeställningen lyder: Hur mottogs den första vågen av filmer med anknytning till Vietnamkriget som nådde de svenska biograferna 1978–79? Den historiska receptionsstudien utgår från samtida tidningsartiklar och recensioner från Kungliga Bibliotekets arkiv för svenska dagstidningar som berör åtta utvalda filmer: Hjältar (Heroes, Jeremy Paul Kagan, 1977), Rolling Thunder (John Flynn, 1977), The Boys in Company C (Sidney J. LÄS MER

  5. 25. Kvinnors upplevelser av att genomgå en förlossningsdepression : En kvalitativ metasyntes

    Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Sexuell, reproduktiv och perinatal hälsa

    Författare :Sofia Blüme; Marianne Quan; [2020]
    Nyckelord :Women; mother; experiences; postpartum depression; midwife; metasynthesis; Kvinnor; moder; upplevelser; förlossningsdepression; barnmorska; metasyntes;

    Sammanfattning : Bakgrund: ​Förlossningsdepression är ett tillstånd som drabbar upp till 15 procent av kvinnor i              Sverige efter förlossning. Obehandlat kan tillståndet medföra negativa konsekvenser för både           kvinnans och barnets hälsa. LÄS MER