Sökning: "identitet försvarsmakten"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden identitet försvarsmakten.

  1. 1. @FORSVARSMAKTEN - En analys av visuell identitet på Instagram

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Alice Bergmark; Victor Lind Palmstadius; [2023]
    Nyckelord :Försvarsmakten; visuell identitet; myndigheter; sociala medier; digital visuell identitet; Swedish Armed Forces; visual identity; government; social media; digital visual identity; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : This thesis examines how the Swedish Armed Forces communicates its visual identity through Instagram, one of the most popular social media platforms today. The purpose is to analyze which visual elements the Swedish Armed Forces use to express their identity, which visual elements appear most in their Instagram posts, and how their existing visual identity manual is reflected on the platform. LÄS MER

  2. 2. Här ska byggas ett regemente! : Hur erfarenheter och mening skapas i dagens växande armé.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Ulf Brandt; Christian Nordlund; [2023]
    Nyckelord :Defense Forces; Swedish army; sensemaking; sensegiving; experiences; lessons learned; organizational development; organization; decision-making; knowledge management; Försvarsmakten; armén; sensemaking; meningsskapande; sensegiving; meningsgivande; erfarenheter; erfarenhetshantering; organisationsutveckling; organisation; beslutsfattande; knowledge management;

    Sammanfattning : Studien syftar till att utforska hur erfarenheter skapas under upprättandet av ett nytt regemente och hur de påverkar projektet.Studien är kvalitativ och induktiv där empirin inhämtats genom intervjuer och observationer. LÄS MER

  3. 3. Från värnplikt till yrkesidentitet : Varför den nya generationen väljer att stanna iFörsvarsmakten

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Johan Tideskog; Mikael Lindström; [2023]
    Nyckelord :Swedish Armed Forces; GSS; GSS K; recruitment; motivation; conscription; squad leader; soldier; army; iGen; Generation Z; professional identity; Commitment; Försvarsmakten; GSS; GSS K; rekrytering; motivation; värnplikt; gruppbefäl; soldater; armén; iGen; Generation Z; professionell identitet; Commitment;

    Sammanfattning : Försvarsmakten växer. För att skapa det robustare försvar med ökad förmåga, som beskrivs i Försvarsmaktens Perspektivstudie 2022, krävs under överskådlig framtid en tillväxt av de militära personalkategorierna. En personalkategori som Försvarsmakten har haft svårt att rekrytera är anställda soldater och gruppbefäl. LÄS MER

  4. 4. Jag vill vara soldat, inte kvinna : Identitetskonstruktion i kvinnliga soldaters små berättelser om jämställdhetsarbete inom Försvarsmakten

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Rebecka Albertsson; Malin Eriksson; [2023]
    Nyckelord :Jämställdhetsarbete; Försvarsmakten; identitet; diskursanalys;

    Sammanfattning : I dagens Sverige är det beslutat att offentliga myndigheter ska arbeta med jämställdhetsintegrering i samtliga led inom organisationen. En sådan statlig myndighet är Försvarsmakten som tidigare utgjorde Sveriges sista manliga yrkesmonopol. LÄS MER

  5. 5. Regnbågsflaggan som strategi?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Anna Härstedt; Sascha Hansson; [2022]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; varumärkeskommunikation; symbolisk mening varumärkesaktivism; digital marknadsföring.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Organisationer väljer idag i större utsträckning att övergå från traditionella medier till digitala plattformar för att kommunicera sin varumärkesidentitet. Digital marknadsföring ger organisationer möjlighet att nå ut till en stor publik, kommunicera sitt varumärke och lyfta upp deras värderingar. LÄS MER