Sökning: "information technology in schools"
Visar resultat 1 - 5 av 163 uppsatser innehållade orden information technology in schools.
1. Teknikundervisningens bild av internet som system : Tematisk analys av läromedel för gymnasiekursen Teknik 1
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : Teknik är nära sammanflätad med människan och internet med sin kraftfulla infrastruktur påverkar oss dagligen. Trots detta reflekterar vi sällan över det och beskriver systemet vagt och med grova förenklingar. LÄS MER
2. Online Education and Digital Competence : A Comparative Study of Teachers’ Perception Based on Their Experience During COVID-19 Pandemic
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Digitalization through the use of Information and Communication Technologies is a phenomenon which has a great influence on our way of living. Organizations and society at large are not left behind. LÄS MER
3. Produktutveckling av skolstol för gymnasieelever
M1-uppsats, KTH/ProduktionsutvecklingSammanfattning : Denna produktutvecklingsstudie beskriver utvecklingen av en skolstol, specialdesignad för elever på gymnasieskolor. Syftet med studien är att utveckla en stol utifrån användarens behov och krav, då det finns en brist på stolar utformade efter användarens behov för denna målgrupp. LÄS MER
4. An analysis of Bike Lanes in Stockholm City : With Geographic Information System
Kandidat-uppsats, KTH/GeoinformatikSammanfattning : Cities today typically have goals for sustainability and accessibility, with improving cycling accessibility being one of the most emphasized objectives. Cities can achieve their goals by having a well-built infrastructure for cycling. LÄS MER
5. Tidig tillgång till digitalt kapital; nyckel till framgång : Om teknikelevers möte med tillämpning av digitala verktyg i teknikundervisningen
Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Med bakgrund i hur samhällets digitalisering präglar utbildningsväsendet, som i sin tur påverkar skolans teknikundervisning, behandlar det här examensarbetet teknikelevers habitus och strategier som tar sig uttryck i deras möte med användning av digitala verktyg som tillämpas i teknikundervisningen. Inspiration tas från sociologen Pierre Bourdieus teorier om olika kapitalformer och strategier. LÄS MER