Sökning: "inskolning och Covid-19 pandemin"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden inskolning och Covid-19 pandemin.

  1. 1. Vad har vi lärt oss? : En studie om förskollärares samarbete med vårdnadshavare under och efter Covid-19.

    M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Linda Telehagen; Lisa Johansson; [2023]
    Nyckelord :Samarbete; kommunikation; pandemi; inskolning; utvecklingssamtal; föräldramöte; sociokulturellt perspektiv; förskollärare; vårdnadshavare; covid-19;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att bidra med kunskap om hur Covid - 19 pandemin skapat nya arbetssätt. Särskilt undersöker vi förskollärares erfarenheter och lärdomar i samarbetetmed vårdnadshavare. LÄS MER

  2. 2. Förskollärares erfarenheter av anknytning under covid- 19 pandemin : -

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)

    Författare :Madeleine Davidsson; Sandra Jonasson; [2022]
    Nyckelord :Anknytning; förskola; inskolning; pandemi; samverkan; trygghet;

    Sammanfattning : Abstract År 2020 drabbades världen av en pandemi som fick namnet covid- 19 vilket gjorde att människors sociala sammanhang och levnadsförhållande ändrades. För att skydda människor från sjukdom och begränsa smittspridningen i Sverige gick regeringen och FoHM ut med allmänna råd till befolkningen. LÄS MER

  3. 3. Inskolning i förskolan under pandemin : En studie om samverkan och relationsskapande

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)

    Författare :Sara Jönsson; kikki Widell Hansson; [2022]
    Nyckelord :Covid-19; covid pandemic; preschool; introduction; care; relationship building; collaboration; security; Covid-19; covid-pandemi; förskola; inskolning; omsorg; relationsskapande; samverkan; trygghet;

    Sammanfattning : De flesta barnen idag går i förskolan och inskolningen är första mötet mellan pedagoger, vårdnadshavarna och barnet. Forskning om förskola och pandemin visar att förutsättningar i förskolans verksamhet har förändrats på grund av restriktionerna. LÄS MER

  4. 4. Samverkan vid inskolning : En enkätstudie om vårdnadshavarnas upplevelse av inskolningunder covid-19

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap

    Författare :Martina Edblad; Jessica Nyman; [2022]
    Nyckelord :Covid-19; förskola; föräldrars perspektiv; inskolning; kommunikation; samverkan; trygghet;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur vårdnadshavare upplevde samverkan vid inskolning under pandemin och detta för att bidra med mer kunskap till pedagoger om föräldrars uppfattningar om inskolningen. Studien berör upplevelserna av föräldrarnas perspektiv av inskolning under covid-19 pandemin. LÄS MER

  5. 5. Barns anknytningar i förskolan under Covid-19 pandemin : en kvalitativ studie om barns anknytningar med förskollärare under Covid-19 pandemin

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Susanna Stenelaw; Sarah Johansson; [2022]
    Nyckelord :anknytning; anknytningsteori; anknytningsperson; anknytningsperspektiv; trygghet; omsorg; interaktion; pedagog; förskola; inskolning och Covid-19 pandemin;

    Sammanfattning : Denna studies syfte är att bidra till ökad kunskap om förskollärares arbete med barns anknytning till förskolans pedagoger i samband med Covid-19 pandemin. I läroplanen för förskolan (Skolverket 2018, s. LÄS MER