Sökning: "intern krishantering"
Visar resultat 11 - 15 av 17 uppsatser innehållade orden intern krishantering.
11. Covid-19 i en pågående verksamhetsprocess “En studie om samspelet mellan stabilitet och strategisk flexibilitet”
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: I en värld där ekonomistyrning på ett eller annat sätt inkluderas i, eller för den delen driver på organisationers verksamhet, kan ämnesområdet ses ur många perspektiv. Vidare kan ämnet till följd av organisationens interna verksamhetsprocess, ses i kombination med viljan till genomsyrandet av en digital förändring. LÄS MER
12. Att överleva i av- och ombokningarnas tid : En kvalitativ studie av hur två hotell och två resebyråer anpassat sig till och hanterat effekterna av Covid-19 pandemin
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att belysa hur den kris som Covid-19 pandemin skapat harpåverkat hotell och resebyråers digitala taktiska respektive planerade strategiska marknadsföring,samt den krishantering som tillämpats av företagen under denna pandemin och de lärdomar dedragit av denna kris.Teori: Den teoretiska referensramen för denna studie innefattar marknadsförings-, krishanteringsoch organisationsteori. LÄS MER
13. Det är insidan som räknas : En kvalitativ studie om fem kommunala kommunikatörers arbetsroll i den interna kriskommunikationen
Kandidat-uppsats, Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Kommunikation är oerhört viktigt, speciellt viktigt är det att kommunicera internt till organisationens anställda både innan, under och efter en kris har inträffat. Att ha bra relationer och dialog till vardags, kan vara avgörande för hur en kris kommer att utveckla sig. LÄS MER
14. Kommunicera genom krisen : En studie om kommunikativt ledarskap och intern krishantering
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : .... LÄS MER
15. Insikten som förenar företagsledning och medarbetare : Mellanchefens hantering av motsättningar under lågkonjunktur
Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Ekonomiska, sociala, kulturella och teknologiska omvärldsfaktorer påverkar organisationer i stor utsträckning och leder till att företag ständigt måste anpassa sig härefter för att vara konkurrenskraftiga. De påfrestningar företag ställs inför innebär märkbara effekter i arbetsrollen för en central aktör i företag, nämligen mellanchefen. LÄS MER