Sökning: "internationalisering konkurrens"

Visar resultat 21 - 24 av 24 uppsatser innehållade orden internationalisering konkurrens.

  1. 21. A Subcontractors Dilemma : Two Case Studies of Subcontractors' Internationalisation

    Magister-uppsats, IHH, Företagsekonomi

    Författare :Henrik Granlund; Carl-Fredrik Wållgren; [2005]
    Nyckelord :Subcontractor; Internationalisation; Customer Relationship; Underleverantörer; Internationalisering; Kundrelationer;

    Sammanfattning : Subcontractors today find themselves in an increasingly fierce competitive environment, much due to the famous or should we say infamous globalisation. When the big important clients of subcontractors expand over boarders the subcontractor might be obliged to follow them, especially if holding competences of particular value to the outsourcing principal. LÄS MER

  2. 22. Framtida konkurrens i svensk dagligvaruhandel

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Malin Hansson; Özge Özen; [2003]
    Nyckelord :Business and economics; Dagligvaruhandel; konkurrens; strategisk förändring; co-opetition; spelteori; Ekonomi;

    Sammanfattning : Bakgrund: Dagligvaruhandelns utveckling i Sverige under de senaste åren karaktäriseras främst av konsolidering, internationalisering och branschglidningar. Handeln är aktuellt föremål för en omfattande mediadebatt beträffande bland annat matpriser, antal aktörer på den svenska dagligvarumarknaden och nya aktörers intresse. LÄS MER

  3. 23. Strategiska allianser : fallet Skånemejerier

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Fredrik Westberg; [2002]
    Nyckelord :kooperation; lantbrukskooperation; jordbrukskooperation; mejeri; strategi; strategisk allians; Skånemejerier;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att hitta faktorer som är av vikt för att Skånemejeriers samarbeten med andra aktörer ska bli framgångsrika. Bakgrunden är de förändringar som fallföretaget bör söka genomföra för att få bukt med såväl lönsamhetsproblem som marknadspositionen. LÄS MER

  4. 24. Saklighet, öppenhet och profilering : arbete med information och marknadsföring på Linköpings universitet

    Magister-uppsats, Institutionen för tematisk utbildning och forskning

    Författare :Emma Moberg; Charlotte Perhammar; [2002]
    Nyckelord :Interdisciplinary studies; Information; kunskap; kommunikation; marknadsföring; informationsavdelning; Linköpings universitet; Internet; informationsspridning; offentlighet; Information; knowledge; communication; marketing; departement of information; Linköping University; Internet; information spread; public; TVÄRVETENSKAP;

    Sammanfattning : With this essay we have had the intention of observing Linköping University as an example of a public authority undergoing change. In the information society of today, the increasing competition and internationalization affects, not only companies and organizations, but also the public sector. LÄS MER