Sökning: "internet kundrelationer"
Visar resultat 1 - 5 av 61 uppsatser innehållade orden internet kundrelationer.
1. "GILLA OM DU KOMMER!" : En studie om eventarrangörers syn på digitala kundrelationer
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Many companies have started using social media platforms as a way to market themselves and their business, which is justified considering how the times have changed and the internet has grown more important as a tool for building your brand in the last decade. In this study, we will be examining how event organizing businesses choose to use Instagram as a way of creating engaging customer relationships. LÄS MER
2. Digitaliseringens effekt på revisionsprocessen & affärsmodellen : En studie tillämpad på små revisionsbyråer
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Idag influeras samhället allt mer av digitaliseringens ständiga utveckling. Denna utveckling inkluderar nya digitala verktyg och processer vilka förändrar verksamheter och dess affärsmodeller. LÄS MER
3. Från produkt till tjänst : En kvalitativ studie av hur affärssystemleverantörerhanterar utmaningar
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : Digitalisering benämns som den fjärde industriella revolutionen och den digitalatekniken har utvecklats exponentiellt. I takt med digitaliseringens framväxt harleveransmetoden av affärssystem förändrats. Den digitala utvecklingen möjliggör förändringen från lokalt installerat system till molntjänst. LÄS MER
4. Vem äter kakan? : En kvalitativ studie kring klädbranschens nyttjande av personlig data i marknadsföringssyfte i relation till kundens integritet online
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : History: Digitalization brings great benefits to companies regardless of market. One of the markets that is undergoing change is the retail sector where e-commerce services are the new environment. This environment benefits from the innovative solutions that the consumer uses, such as smartphones. LÄS MER
5. The effect of IoT on revenue streams and product features within the mechanical industry : Development of a business model
Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : A mechanical industry company’s need for an effective and suitable business model is higher than ever before due to new emerging technologies, especially within digitalization and Industry 4.0. LÄS MER