Sökning: "internet kundrelationer"

Visar resultat 1 - 5 av 61 uppsatser innehållade orden internet kundrelationer.

  1. 1. "GILLA OM DU KOMMER!" : En studie om eventarrangörers syn på digitala kundrelationer

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Therese Odelbrink; Tilde Lemnert Persson; Felicia Vesterlund; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Many companies have started using social media platforms as a way to market themselves and their business, which is justified considering how the times have changed and the internet has grown more important as a tool for building your brand in the last decade. In this study, we will be examining how event organizing businesses choose to use Instagram as a way of creating engaging customer relationships. LÄS MER

  2. 2. Digitaliseringens effekt på revisionsprocessen & affärsmodellen : En studie tillämpad på små revisionsbyråer

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Amina Krcic; Qëndresa Shabani; [2021]
    Nyckelord :Digitization; audit; business model; audit process; digital instruments; small auditing firms; business model canvas; Digitalisering; revision; affärsmodell; revisionsprocess; digitala verktyg; små revisionsbyråer; business model canvas;

    Sammanfattning : Idag influeras samhället allt mer av digitaliseringens ständiga utveckling. Denna utveckling inkluderar nya digitala verktyg och processer vilka förändrar verksamheter och dess affärsmodeller. LÄS MER

  3. 3. Från produkt till tjänst : En kvalitativ studie av hur affärssystemleverantörerhanterar utmaningar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Ottilia Gustafsson; Josefine Möllbrant; [2020]
    Nyckelord :Digitalisering; Tjänstefiering; Affärssystem; Molntjänst; Utmaningar.;

    Sammanfattning : Digitalisering benämns som den fjärde industriella revolutionen och den digitalatekniken har utvecklats exponentiellt. I takt med digitaliseringens framväxt harleveransmetoden av affärssystem förändrats. Den digitala utvecklingen möjliggör förändringen från lokalt installerat system till molntjänst. LÄS MER

  4. 4. Vem äter kakan? : En kvalitativ studie kring klädbranschens nyttjande av personlig data i marknadsföringssyfte i relation till kundens integritet online

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Frida Jaremo; Marco Villaggi; [2020]
    Nyckelord :Internet; Bid data; Integrity; CRM; Cookies; Personalized advertisement; Internet; Big data; Integritet; CRM; Cookies; Personifierad reklam;

    Sammanfattning : History: Digitalization brings great benefits to companies regardless of market. One of the markets that is undergoing change is the retail sector where e-commerce services are the new environment. This environment benefits from the innovative solutions that the consumer uses, such as smartphones. LÄS MER

  5. 5. The effect of IoT on revenue streams and product features within the mechanical industry : Development of a business model

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :JOHN FRANSSON; MARTIN WÅHLSTRAND; [2018]
    Nyckelord :Internet of Things; IoT; digitalization; servitization; Industry 4.0; Business Model Canvas; BMC; business models; KANO model.; Internet of Things; IoT; digitalisering; Industri 4.0; Business Model Canvas; BMC; affärsmodeller; KANO-modellen;

    Sammanfattning : A mechanical industry company’s need for an effective and suitable business model is higher than ever before due to new emerging technologies, especially within digitalization and Industry 4.0. LÄS MER