Sökning: "kan intern marknadsföring skapa bättre"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden kan intern marknadsföring skapa bättre.

  1. 1. Jag kund(e) inte bry mig mindre : En studie om ledningens motivation av frontlinepersonal

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Oliver der Nederlanden; Revand Solaka; [2015]
    Nyckelord :Motivation; frontlinepersonal; ledarskap; egenmakt eng. empowerment ; kommunikation; utbildning; intern marknadsföring;

    Sammanfattning : Sammanfattning:            ”Hur ledningen inom bankbranschen arbetar för att motivera sin frontlinepersonal” Datum:                              2015-05-28 Nivå:                                  Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 HP Institution:                       Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, EST, Mälardalens Högskola Författare:                        Oliver der Nederlanden 891025   Revand Solaka 881127                                   Titel:                                  ”Jag kund(e) inte bry mig mindre - En studie om ledningens motivation av frontlinepersonal” Handledare:                     Angelina Sundström Nyckelord:                       Motivation, frontlinepersonal, ledarskap, egenmakt (eng. empowerment), kommunikation, utbildning, intern marknadsföring. LÄS MER

  2. 2. Medarbetarskap: kärnan till en hög servicekvalitet? : En flerfallsstudie kring förhållandet mellan en hög servicekvalitet, medarbetarskap och ledarskap

    Kandidat-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Emelie Telander; [2013]
    Nyckelord :medarbetarskap; service; servicekvalitet; ledarskap; kvalitet;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att analysera förhållandet mellan tre inom detaljhandeln väsentliga områden; ledarskap, medarbetarskap och service. En allt större konkurrens på den svenska detaljhandelsmarknaden tillsammans med utökade krav från konsumenterna, innebär stora påtryckningar på branschens butiker. LÄS MER

  3. 3. Uppfattat eller inte? : En studie om omprofileringsproblematik vid uppfattningsgap

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Rebecca Wramdemark; Marie Eklund; [2013]
    Nyckelord :Omprofilering; varumärkesimage; varumärkesidentitet; integrerad marknadskommunikation; interaktion; uppfattning;

    Sammanfattning : På en marknad där fler och fler aktörer slåss om konsumenternas uppmärksamhet räcker det inte längre att konkurrera genom ett uppdaterat sortiment och aggressiv prissättning. Den ökade vikten av att förmedla mervärden till kunden har bidragit till att varumärkesbyggande fått ökad betydelse under de senaste åren. LÄS MER

  4. 4. Performance Management in Self-Managing Teams : A case study of a knowledge-intensive company

    Master-uppsats, Industriell marknadsföring och industriell ekonomi; Tekniska högskolan

    Författare :Emelie Eriksson; Emelie Öjersson; [2012]
    Nyckelord :Knowledge-intensive companies; Self-managing teams; Performance management; Goal setting; Performance Feedback; Performance appraisal; målstyrning; feedback; utvärdering;

    Sammanfattning : For many companies, especially the ones that are knowledge-intensive such as consulting companies or service delivery firms, it has been increasingly popular to organize the employees in so called self-managing teams. These teams have proven to increase efficiency as they reduce overhead costs by not having the need of being supervised by a manager. LÄS MER

  5. 5. Travronden : dess läsare och den interna kommunikationen

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Catrin Nilsson; [2009]
    Nyckelord :gapmodellen; lojalitetsstegen; travsport; kundnöjdhet;

    Sammanfattning : Travet står inför en demografisk förändring av sin publik och aktiva och marknaden kring travet kommer i framtiden se annorlunda ut. Det ställer krav på facktidningen Travronden som måste förbättra sin förståelse över marknaden och vad kunderna efterfrågar. LÄS MER