Sökning: "khan s"

Visar resultat 1 - 5 av 135 uppsatser innehållade orden khan s.

  1. 1. Relationship between Fatigue Properties and Surface Treatment of Aluminum Alloy

    H-uppsats,

    Författare :Umair Ali Khan; Soroosh Zahedi; [2023-09-14]
    Nyckelord :Corrosion resistance; Fatigue; Aluminium alloys; HPDC; PMC; Sheet Metal; Anodization Molding; Casting;

    Sammanfattning : Corrosion has posed a significant challenge within the maritime sector for numerousyears. In the 21st century, bolstering the corrosion resistance of alloys, particularlyaluminum alloys, has become paramount. Aluminum alloys find widespread use inpropulsion systems, boat hulls, and cargo vessels. LÄS MER

  2. 2. Optimization of an energy system in rural Thailand

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Axel Lund; Mattias Malmberg; [2023]
    Nyckelord :Rural energy; Thailand; Microgrid; Biomass; Solar PV; Sustainable development goals; Minor field study; stand-alone; HOMER pro; Landsbyggdens energi; Thailand; Microgrid; Biomassa; Solceller; Hållbara utvecklingsmål; Minor field study; fristående energi system; HOMER pro;

    Sammanfattning : By 2020, Thailand ensured 100% electricity access to its 72 million inhabitants. This was partly done by promoting off-grid energy systems in rural areas instead of using costly grid extensions. LÄS MER

  3. 3. How Influential Are They? An explorative study into the relationship between consumer-based brand equity and influencer endorsements.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Syeda Saana Hashmi; Fatima Khan; [2023]
    Nyckelord :Influencer; influencer endorsement; brand equity; brand loyalty; brand image; brand awareness; trust; knowledge; expertise; authenticity. ;

    Sammanfattning : Purpose: This paper aims to explore the relationship between an influencer’s endorsement of a brand and the subsequent brand’s equity within a consumer’s mind. Research Question: How will an influencer endorsement influence a consumer’s brand equity?  Design, Methodology, and Approach: The authors of this paper used a qualitative approach, inductive structure. LÄS MER

  4. 4. “The winner in war is also a loser” Imran Khans utrikespolitiska vision och ‘den nya vägen’ för Pakistan

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Areeba Ali; [2023]
    Nyckelord :Utrikespolitisk förändring; idéanalys; Charles F. Hermann; Imran Khan; Pakistan; Indien; USA.; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Understanding foreign policy changes has been an important part of academic research for decades. During the Cold War, when national security was at its most uncertain, we saw a focus on recognizing the patterns that could lead to changes in how a state approaches their foreign policy. LÄS MER

  5. 5. Påverkar socialt ansvarstagande den finansiella prestationen? : En studie om svenska små- och medelstora företag

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Adam Khan; Torab Ramtin; [2023]
    Nyckelord :Corporate financial performance; Corporate social responsibility; small and mid-size enterprise; CSR; CFP; SME; ESG; ROE; ROA; Tobin´s Q; Företags finansiell prestation; Företags samhällsansvar; små och medelstora företag; CSR; CFP; SME; ESG; ROE; ROA; Tobin´s Q;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Sverige är ett av de mest hållbarhets medvetna länderna i världen (Robecosam, 2021) med ett stort antal företag som prioriterar och rapporterar CSR-aktiviteter. Med det i åtanke är CSR ett växande intressant ämne vilket är ett omdiskuterat inom akademisk forskning, framförallt vilken effekt den har för företag som implementerar det. LÄS MER