Sökning: "kommunikationskanalerna"
Visar resultat 1 - 5 av 74 uppsatser innehållade ordet kommunikationskanalerna.
1. Att skapa nyfikenhet inför en flygande pumpa : En studie i hur text och kontext kan skapa intresse för bilder som kan tala för sig själva
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Det här är ett examensarbete i informationsdesign, med inriktning på textdesign. Syftet är att undersöka sätt att använda text för att förstärka och förtydliga den bildbaserade kommunikationen på Instagram. LÄS MER
2. En studie kring medarbetares upplevelser och engagemang av intern kommunikation : En kvalitativ studie genomförd på en medelstor organisation
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Denna kandidatuppsats fokuserar på hur intern kommunikation kan användas av en arbetsgivare på en medelstor organisation samt hur medarbetarna upplever den. Studien har utgått från en kvalitativ metod och empirin har samlats in genom semistrukturerade intervjuer med medarbetare, linjechefer och chefer i ledningsfunktionen. LÄS MER
3. Ändrade förutsättningar för kommunikationen i scrumteam : En kvalitativ kartläggning över hur påtvingat hemarbete påverkat kommunikationen under covid-19 pandemin
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : I samband med covid-19 pandemin tvingades mängder med scrumteam att arbeta hemifrån vilket ändrade förutsättningarna för deras kommunikation. Omställningen har lett till att det inte varit genomförbart att kommunicera face-to-face i samma utsträckning som tidigare. LÄS MER
4. Inbound marknadsföring - att attrahera och behålla kunder : En kvalitativ studie om digital marknadsföring inom modebranchen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Marknadsföringen har förändrats drastiskt under det senaste decenniet och forskningen visar att traditionella marknadsföringsaktiviteter inte längre är lika effektiva på grund av bland annat ett förändrat konsumentbeteende. Till följd av den förändrade attityden mot traditionell marknadsföring har ett nytt koncept vid namn inbound marknadsföring fått en allt mer framträdande roll på konsument- och företagsmarknaden. LÄS MER
5. Coding and Decoding of Reed-Muller Codes
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)Sammanfattning : In this thesis some families of linear error correcting codes are presented. The reader will find a general description of binary codes and more specific details about linear codes such as Hamming, repetition codes, Reed-Muller codes, etc. LÄS MER