Sökning: "kulturella uttryck företag"
Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden kulturella uttryck företag.
1. Kasta ut chintzen : En diskurshistorisk analys av IKEAs reklam ochnationell förnyelse i Storbritannien på 1990-talet
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudierSammanfattning : Storbritannien präglades på 1990-talet av politiskt och kulturellt nytänkande med New Labour och kulturfenomenet Cool Britannia samtidigt som IKEA försökte etablera sig i landet. Min diskurshistoriska analys undersöker hur IKEAs reklamkampanjer “Chuck out your chintz” och “Stop being so English” anpassades till framväxande föreställningar om ett nytt Storbritannien. LÄS MER
2. Värdet av en Virtuell Relation : Aktivitet i förhållande till kontext – Spotify ur ett praktikperspektiv
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : The increased interest in relationship marketing and the potential of the Internet as a platform for relationship building activities have given rise to new ways for companies to interact with their customers, such as services based on a freemium pricing model. Based on the premise that relationships are processes consisting of interactive moments of value-creating activities, value is considered subjective, relative and dependent on the context in which the activity takes place. LÄS MER
3. Kulturkrock : Vad ett svenskt företag bör ta hänsyn till vid etablering i Kina
Kandidat-uppsats, JTH, Industriell organisation och produktionSammanfattning : Idag lockas företag från andra länder att etablera sig på den kinesiska marknaden, eftersom Kina genom sin ökade ekonomi nu är en av de ledande länderna i världen. I samband med detta ökar utbudet av marknadsföring för företagen i Kina. LÄS MER
4. Kulturell globalisering i tidningsbranschen : En studie om visuell design på kvinnomagasins omslag i olika kulturer
Kandidat-uppsats, Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Vilken roll har den kulturella globaliseringen på visuell design i tidningsbranschen? Medier är i konstant rörelse och världen har blivit ett öppet kulturellt utrymme där olika kulturer kan förmedlas via medier. Företag globaliserar sin verksamhet vilket gör att kulturella produkter som Coca-Cola och Nike är välkända runt om i världen. LÄS MER
5. Ledarskapsverktyg över tid : En fallstudie av IKEA Sverige
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Ledarskapsforskning och forskning kring ledarskapskulturer har varit ett populärt ämne det senaste decenniet och det finns stor tillgång till uppsatser, artiklar och böcker inom ämnet. Enligt Mats Alvesson är det svårt att sätta fingret på ämnet ledarskapskultur och skapa en definition av just begreppet kultur. LÄS MER