Sökning: "kulturell industri"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden kulturell industri.

  1. 1. Cultural Impacts on the Managing of Knowledge Sharing Processes : A Qualitative Study of Swedish Banks in Shanghai, China

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Sofia Öhman; [2019]
    Nyckelord :Knowledge sharing; Cultural diversity within companies; Cross-cultural management; Cultural clashes; Cultural understanding; Kunskapsöverföring; Multikulturella företag; Styrning av multikulturella företag; Kulturella konflikter; Kulturell förståelse;

    Sammanfattning : The globalization of economies and the technology development have both increased opportunities to businesses as well as challenges. Multicultural workforces and other values in the market compared with the home market lead to complexity in the management control when a business establishes abroad. LÄS MER

  2. 2. Standardiserade arbetssätt : Barriäridentifiering och framläggning av riktlinjer för återimplementering av 5S

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Nina Didriksson; [2018]
    Nyckelord :5S; Cultural change; Implementation; Industry; Organizational change; The Toyota Way; 5S; Implementering; Industri; Kulturell förändring; Organisationsförändring; The Toyota Way;

    Sammanfattning : The study has the intention to identify factors that prevent Organization X from succeeding with 5S as well as establish guidelines for reimplementation of the working method. Collected materials, through qualitative methods within phenomenological research framework, demonstrate that Organization X used to have good level of 5S in the organization. LÄS MER

  3. 3. Värdet av en Virtuell Relation : Aktivitet i förhållande till kontext – Spotify ur ett praktikperspektiv

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Hugo Rückert; Magnus Johnson; [2013]
    Nyckelord :practice theory; value-­in-­use; affordance; activity; value-­in-­context; action research; cultural industries; online services; freemium-­pricing model; virtual relations; praktikteori; värdeskapande; affordans; aktivitet; värde i kontext; aktionsforskning; kulturell industri; online-­tjänster; freemium; virtuella relationer;

    Sammanfattning : The increased interest in relationship marketing and the potential of the Internet as a platform for relationship building activities have given rise to new ways for companies to interact with their customers, such as services based on a freemium pricing model. Based on the premise that relationships are processes consisting of interactive moments of value-creating activities, value is considered subjective, relative and dependent on the context in which the activity takes place. LÄS MER

  4. 4. Förändring mot kulturellt ideal

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Programmet för personal- och arbetslivsfrågor

    Författare :Frida Tydén; [2008-01-24]
    Nyckelord :Kultur; Organisationskultur; organisationsförändring; förändringsmotstånd; motiavation; Förändringsmotivation;

    Sammanfattning : Organisationskultur är ett konkurrensmedel som är svårt att kopiera och som har fått betydande vikt i organisationers strävan mot bättre resultat. Att driva en kulturell förändring leder till problem, inte minst på grund av att organisationskulturbegreppet är abstrakt. LÄS MER