Sökning: "kundmedvetenhet"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade ordet kundmedvetenhet.
1. CRM : En kvalitativ undersökning om hur tjänsteföretag med högengagemangsprodukter bedömer konsekvenser av implementering av CRM
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : With the digitalization and the technological innovations that have paved the way for new participants to establish themselves in the market, there has been high competition inmarkets. This has led to an increased customer awareness among companies that now increasingly value long-term relationships. LÄS MER
2. CSR-engagemang och företagens lönsamhet : Spelar kundmedvetenhet någon roll?
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Tidigare forskning i länken mellan Corporate Social Responsibility (CSR) och lönsamhet påvisar positiva, negativa och neutrala samband. Inkonsekvensen bland resultaten kan bero på empiriska modelleringsfel vad gäller inkluderingen av betydande variabler. LÄS MER
3. Hur företag kan implementera customer relationship management : en fallstudie av läkemedelsbolaget swedish orphan biovitrum i Stockholm
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : En ökad kundmedvetenhet och den ökande globala konkurrensen har gjort att det blivit allt viktigare för företag att bemöta och vårda sina kundrelationer. Detta har gjort att fler företag väljer att arbeta med Customer Relationship Management (CRM). LÄS MER
4. Att surfa på den gröna vågen - Ett arbete om Corporate Social Responsibility, kundmedvetenhet och greenwashing inom turismbranschen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Problem: Idag implementerar allt fler företag olika typer av samhällsansvar, så kallat CSR-arbete, i sin verksamhet. Bredden i begreppet orsakar förvirring och problematik hos såväl företag som konsumenter. LÄS MER
5. NilsonGroups etablering i Tyskland : - En undersökning av den tyska skomarknaden
Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Kundmedvetenhet och företagens innovationer inom skomodet ökar kraftigt vilket bidrar till att fler företag vågar ta steget ut på en mer främmande marknad. Förutsättningarna för att lyckas internationellt beror mycket på marknadskunskap av de marknader som företaget vill expandera till. Att vara experter på skor räcker inte ända fram. LÄS MER