Sökning: "kunskapskrav engelska 5"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden kunskapskrav engelska 5.
1. Möjligheter och begränsningar för tredjespråksskrivande : en analys av vuxna elevers upplevelser
L3-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskapSammanfattning : I föreliggande uppsats undersöks skrivande på engelska som tredjespråk (L3). Elevgruppen som undersöks har svenska som andraspråk (L2) och läste engelska på Komvux under kalenderåret 2020. LÄS MER
2. Grammatikpolisen - En kvalitativ undersökning av de vanligast förekommande grammatiska misstagen i Eng5 i två klasser i gymnasieskolan, dess betydelse för textens kvalitet samt kopplingar till kunskapskrav och centralt innehåll.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Abstract Detta examensarbete undersöker de vanligaste grammatiska felen som elever i två klasser i engelska 5 på gymnasiet gör i sina texter. Elevtexterna är producerade av totalt 22 elever i två klasser på en gymnasieskola i södra Skåne. De tydligaste misstagen och de vanligaste är olika slags fel i verbhanteringen. LÄS MER
3. Förmedlandet av det centrala innehållet och kunskapskraven i engelska 5 – rektorers, lärares och elever syn och förståelse av arbetet
Magister-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärandeSammanfattning : I studien har rektorer, lärare i engelska och elever på en gymnasieskola blivit intervjuade med utgångspunkt i arbetet med det centrala innehållet och kunskapskraven i kursen engelska 5. Rektorerna och lärarna har beskrivit hur de ser på arbetet med styrdokumenten, ansvaret och betydelsen för eleverna. LÄS MER
4. Nya kunskapskrav - gamla läromedel
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : I detta arbete undersöks ett läromedel i engelska 5 för gymnasiet. Läromedlet är publicerat före 2011. Därför är det undersökningens syfte att analysera hur väl läromedlet förhåller sig till de skrivningar i styrdokumenten som gäller för Lgy11. LÄS MER
5. Ett nytt sätt att tänka : En studie av fem lärares syn på bedömning och betygssättning i Engelska 5
Magister-uppsats, Estetisk-filosofiska fakultetenSammanfattning : Sedan 1990-talet har Sverige ett kunskaps- och målrelaterat bedömningssystem i skolan där eleverna blir bedömda och betygsatta utifrån ämnesplan och kunskapskrav. I samband med den nya skolreformen 2011 reviderades innehållet i dessa styrdokument. LÄS MER