Sökning: "lära ut sång"

Visar resultat 11 - 15 av 26 uppsatser innehållade orden lära ut sång.

  1. 11. SvEng loss med Charlie : Ett inspirationsmaterial som uppmanar pedagoger och barn till att använda det engelska språket i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Emma Ahlin; Jana Olofsson; [2016]
    Nyckelord :english; preschool; product; inspire; language learning; curiosity; engelska; förskola; produkt; inspirera; språkinlärning; nyfikenhet;

    Sammanfattning : Utgångspunkten för detta arbete är att införa en tidig språkinlärning av engelska i förskolan. Det tar långt tid att lära sig grunderna i ett främmande språk och barn är mest mottagliga för att lära sig språk i förskoleåldern. LÄS MER

  2. 12. Lilla Världen

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Andrea Berois; [2016]
    Nyckelord :Preschool Architecture Sweden; Förskola Dagis Vasalund Solna Stockholm Arkitektur Höjerska;

    Sammanfattning : I en storstad som växer och mullrar fram finns minnet kvar av en annan stad. En kåkstad med fattigbarn och svält men också med gemenskap och variation. En ny stad byggs som ska rensa upp men en bit av den gamla sparas, högst upp på höjden. Innuti den lilla staden som ligger i den stora staden finns en liten värld. LÄS MER

  3. 13. Varför YouTube? : Fem gymnasieelevers instrumentövande med YouTube som lärare.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Björn Lindgren; [2016]
    Nyckelord :Youtube.com; Informal Learning; Formal Learning; Internet as a teacher; Blended Learning; Asynchronous learning.;

    Sammanfattning : Titel: Varför YouTube? Title: Why YouTube? Författare: Björn Lindgren I den här studien har syftet med undersökningen varit att synliggöra varför några elever använder sig av YouTube i sitt lärande av sång och instrumentspel. Undersökningen började med en enkät med elever från ett musikestetiskt gymnasium i årskurs 3. LÄS MER

  4. 14. ”De flesta vill ju sjunga Loreengenren”

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Ninni Molin; Lisa Petersson; [2014]
    Nyckelord :kulturskola; sångundervisning; genre; sång; Musikpedagogik; Utbildningsvetenskap; klassisk sång; Educational science; Music education; singing; singing teaching; music school; classical singing; Social Sciences; Performing Arts;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur klassiskt utbildade sångpedagoger säger att de arbetar med tonåringar i genrer inom vilka pedagogerna saknar formell utbildning. Studien har genomförts genom kvalitativa intervjuer, där vi har intervjuat sex sångpedagoger som arbetar inom kulturskola eller estetiskt program. LÄS MER

  5. 15. Sång i förskola och förskoleklass : En studie som utgår ifrån pedagogers perspektiv

    M1-uppsats, Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen

    Författare :Sara Hemlén; [2014]
    Nyckelord :Sångsamling; förskola; förskoleklass; sociokulturellt perspektiv; Vygotsky;

    Sammanfattning : Studien har sin grund i mitt intresse för musik, rörelse och sång. Sångsamling är den situation då dessa olika element möts. LÄS MER