Sökning: "mätning av kundnöjdhet"

Visar resultat 6 - 10 av 10 uppsatser innehållade orden mätning av kundnöjdhet.

  1. 6. Uppföljning av affärsnytta inom IT-projekt : En kvalitativ studie om möjliggörande av uppföljning.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Andreas Adolfsson; [2016]
    Nyckelord :IT-projekt; Affärsnytta; Benefits Management; SMF; Projektmål; Uppföljning;

    Sammanfattning : IT-projekt har ofta ett bakomliggande syfte att bidra med ökad affärsnytta, ökad flexibilitet, effektivare arbetssätt, eller ökad kundnöjdhet. Uppföljning av affärsnytta förpassas ofta till förmån för klassiskt definierade framgångsparametrar inom projektledning, tid, budget och resultat. LÄS MER

  2. 7. Lönsamhet av CRM hos företag : En fallstudie på vilka mått företag i Sverige använder för att beräkna sin lönsamhet av CRM

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sabrin Al-walai; Kimbo Snismark- Karlsson; [2015]
    Nyckelord :CRM; kundnöjdhet; ROI; lönsamhet; kundrelationer; kundlojalitet; kundlönsamhet; finansiella mått; icke-finansiella mått; CRM-styrkort;

    Sammanfattning : Customer Relationship Management (CRM) har beskrivits som en filosofi, en teknologi, en strategi, en process och ett IT-system. Det finns ingen allmängiltig definition av CRM vilket har lett till svårigheter att identifiera och definiera tillförlitliga mått vid mätning av dess effektivitet. LÄS MER

  3. 8. Att tillämpa återkommande mätning av kundnöjdhet i IT-projekt : En vidareutvecklad modell baserad på modellerna American Customer Satisfaction Index (ACSI) och SERVQUAL

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Informatik

    Författare :Roberg Karlmats; Daniel Karlsson; [2015]
    Nyckelord :Customer satisfaction; Service quality; American Customer Satisfaction Index; CSI; ACSI; Recurring; IT-project; SERVQUAL; Kundnöjdhet; Servicekvalitet; Nöjd Kund Index; NKI; ACSI; Återkommande; IT-projekt; SERVQUAL;

    Sammanfattning : I dagens samhälle är det allt viktigare för företag att behålla sina existerande kunder då konkurrensen blir allt hårdare. Detta medför att företag försöker vidta åtgärder för att vårda relationer med sina kunder. Detta problem är även högst relevant inom IT-branschen. LÄS MER

  4. 9. Processers möjligheter i byggbranschen – En fallstudie av ett hissföretags nymontageprocess

    M1-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistik

    Författare :August Falck; [2011]
    Nyckelord :Processkartläggning; process; partnering; ramavtal; mätning; kvalitet; kundnöjdhet; byggbranschen; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Upprinnelsen till detta examensarbete var att Otis Stockholm, som också leder den svenska verksamheten, saknade en processkarta för nymontageavdelning. Försök hade gjorts tidigare med att göra en processkartläggning, men man hade då inte kommit hela vägen. LÄS MER

  5. 10. Mätning av kundnöjdhet hos privata skogsägare : en fallstudie hos SCA Skog Jämtland

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Silviculture

    Författare :Cecilia Andersson; [2006]
    Nyckelord :virkesleverantör; kundnöjdhet; virkesaffär; SCA; skogsägarmål; skogstjänster;

    Sammanfattning : De senaste åren har det uppkommit ett ökat behov av inhemskt virke inom SCA. Detta framförallt på grund av ökad virkesefterfrågan från de egna industrierna. Eftersom inte SCA Skogs eget skogsinnehav på 2. LÄS MER