Sökning: "marknadsföra en bank"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden marknadsföra en bank.
1. Islamic Banking i Sverige : En studie om hur en islamisk bank skulle kunna marknadsföras och finansieras på den svenska marknaden
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Idag finns det många muslimer i Sverige som inte har ett alternativ vad gäller val av banker som agerar i linje med deras tro där det råder ett förbud mot ränta. Studien ämnar undersöka hur man kan marknadsföra och finansiera en islamisk bank i Sverige, vilka nyckelfaktorer som finns samt vilka som går att använda för en lyckad positionering i den svenska bankmarknaden. LÄS MER
2. Storbankers val av marknadsstrategi
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Syfte: Redogöra för eventuellt användbara teorier då vi undersöker varför Handelsbanken samt Swedbank har valt att marknadsföra sig som de gör. Metod: För att uppnå vårt syfte har vi valt att ha en kvalitativ utgångspunkt i vår uppsats. LÄS MER
3. Marknadsföring av hållbara fonder - Hur kan en mindre bank göra?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna rapport är att undersöka hur en mindre bank med begränsade resurser kan marknadsföra hållbara aktiefonder mot privata kunder på ett lämpligt sätt. Detta är av intresse eftersom marknaden i allt större utsträckning efterfrågar produkter av detta slag samtidigt som det ofta råder bristande kunskap bland banker angående hur hållbara produkter bör marknadsföras. LÄS MER
4. Marknadssegmentsanalys : En kvantitativ bankstudie
Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Författarna erhöll i februari 2009 ett uppdrag från Nordea Skoghall. De var intresserade av Hammaröbors beteende gällande banktjänster och vad som efterfrågas utav dem. LÄS MER
5. Vad är nyckeln till kunder? : En studie av Länsförsäkringar Gävleborg Bank och Försäkring
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Denna uppsats syftar till att göra en undersökning bland Länsförsäkringars kunder, vilket är intressant då försäkringsbranschen säljer en produkt som det inte går att ta på och som kunden betalar för trots att han eller hon troligtvis aldrig kommer att använda produkten och faktiskt helst inte ens vill utnyttja densamma. Syftet med arbetet är att undersöka följande: • Varför stannar Länsförsäkringars befintliga kunder kvar inom företaget? • Varför väljer en person att bli kund hos Länsförsäkringar? • Tycker kunderna att det är viktigt att ha bank, försäkring och liv inom samma bolag? • Tycker kunderna att det är viktigt med en ”egen” personlig kontakt hos sitt bolag? • Vad är det för likheter samt olikheter mellan Länsförsäkringars kunder i Gävle, Bollnäs och Söderhamn? Metod: För att utföra studien har ett flertal olika tillvägagångssätt utnyttjats: 1. LÄS MER