Sökning: "marknadsföra en bank"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden marknadsföra en bank.

  1. 1. Islamic Banking i Sverige : En studie om hur en islamisk bank skulle kunna marknadsföras och finansieras på den svenska marknaden

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Imad Jaffer; Samir Nabil; [2012]
    Nyckelord :Islamic banking; Marketing; Finance; VI; Bootstrapping; interest; Islamisk bank; Marknadsföring; Finansiering; Ränta; Räntefri ekonomi;

    Sammanfattning : Idag finns det många muslimer i Sverige som inte har ett alternativ vad gäller val av banker som agerar i linje med deras tro där det råder ett förbud mot ränta. Studien ämnar undersöka hur man kan marknadsföra och finansiera en islamisk bank i Sverige, vilka nyckelfaktorer som finns samt vilka som går att använda för en lyckad positionering i den svenska bankmarknaden. LÄS MER

  2. 2. Storbankers val av marknadsstrategi

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Emma Styffe; Marina Jansson; [2012]
    Nyckelord :Bank; marketing strategies; marketing; Handelsbanken; Swedbank; apprehension; goal; WOM; AIDA; Bank; marknadsföringsstrategi; marknadsföring; Handelsbanken; Swedbank; uppfattning; mål; WOM; AIDA;

    Sammanfattning : Syfte: Redogöra för eventuellt användbara teorier då vi undersöker varför Handelsbanken samt Swedbank har valt att marknadsföra sig som de gör. Metod: För att uppnå vårt syfte har vi valt att ha en kvalitativ utgångspunkt i vår uppsats. LÄS MER

  3. 3. Marknadsföring av hållbara fonder - Hur kan en mindre bank göra?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alice Ekman; Zandra Jönsson; [2011-06-27]
    Nyckelord :bank; etisk fond; hållbar fond; hållbar utveckling; SRI; hållbar marknadsföring; konsumentbeteende; greenwashing;

    Sammanfattning : Syftet med denna rapport är att undersöka hur en mindre bank med begränsade resurser kan marknadsföra hållbara aktiefonder mot privata kunder på ett lämpligt sätt. Detta är av intresse eftersom marknaden i allt större utsträckning efterfrågar produkter av detta slag samtidigt som det ofta råder bristande kunskap bland banker angående hur hållbara produkter bör marknadsföras. LÄS MER

  4. 4. Marknadssegmentsanalys : En kvantitativ bankstudie

    Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Jonas Fijal; Viktor Fransson; [2009]
    Nyckelord :Marknadssegmentsanalys;

    Sammanfattning : Författarna erhöll i februari 2009 ett uppdrag från Nordea Skoghall. De var intresserade av Hammaröbors beteende gällande banktjänster och vad som efterfrågas utav dem. LÄS MER

  5. 5. Vad är nyckeln till kunder? : En studie av Länsförsäkringar Gävleborg Bank och Försäkring

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Marie Lenströmer; [2008]
    Nyckelord :Questionnaire; competitive advantage; customer satisfaction; Länsförsäkringar; service; Enkät; konkurrensmedel; kundtillfredsställelse; Länsförsäkringar; tjänst;

    Sammanfattning : Syfte: Denna uppsats syftar till att göra en undersökning bland Länsförsäkringars kunder, vilket är intressant då försäkringsbranschen säljer en produkt som det inte går att ta på och som kunden betalar för trots att han eller hon troligtvis aldrig kommer att använda produkten och faktiskt helst inte ens vill utnyttja densamma. Syftet med arbetet är att undersöka följande: • Varför stannar Länsförsäkringars befintliga kunder kvar inom företaget? • Varför väljer en person att bli kund hos Länsförsäkringar? • Tycker kunderna att det är viktigt att ha bank, försäkring och liv inom samma bolag? • Tycker kunderna att det är viktigt med en ”egen” personlig kontakt hos sitt bolag? • Vad är det för likheter samt olikheter mellan Länsförsäkringars kunder i Gävle, Bollnäs och Söderhamn? Metod: För att utföra studien har ett flertal olika tillvägagångssätt utnyttjats: 1. LÄS MER