Sökning: "marknadsföring av hotell sociala medier"

Visar resultat 6 - 10 av 12 uppsatser innehållade orden marknadsföring av hotell sociala medier.

  1. 6. Den glömda marknadsföringen : En kvalitativ studie om hur hotell marknadsför och arbetar med hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Erika Nilsson; Mikaela Videfors; [2015]
    Nyckelord :Hållbarhet; hotell; marknadsföring; grön marknadsföring; miljö; CSR;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING TITEL: Den glömda marknadsföringen KURS: Företagsekonomi III – Examensarbete FÖRFATTARE: Erika Nilsson och Mikaela Videfors HANDLEDARE: Miralem Helmefalk EXAMINATOR: Leif V Rytting NYCKELORD: Marknadsföring, grön marknadsföring, CSR, miljö, hållbarhet, digital marknadsföring, hotell. SYFTE & FORSKNINGSFRÅGA: Studiens syfte är att undersöka hur hotell i Kalmarregionen arbetar med hållbarhet och hur det förmedlas genom deras marknadsföring. LÄS MER

  2. 7. Att återuppstå i rådande upplevelseekonomi : En studie av Grand Hotel i Gävle

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Robert Söderström; Emma Car; [2014]
    Nyckelord :Experience industry; social media; seven p´s; SCA; hotel; Upplevelseindustri; sociala medier; sju p:na; SCA; hotell;

    Sammanfattning : Syfte: Denna studie syftar till att öka förståelsen för hur ett nytt företag kan påbörja sin marknadsföring i sociala medier samt bidra till innovationsspridning. Sociala medier är något som på senare tid har växt kraftigt och potentialen för företags marknadsföring är stora. LÄS MER

  3. 8. Syns man inte på nätet, då finns man inte!

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Natalia Moraru; Anna Pavlenko; [2014]
    Nyckelord :Social Media; Hotel; Facebook; Instagram; Trip Advisor; Word of Mouth; Sociala medier; Hotellkedja; Facebook; Instagram; TripAdvisor; Word of Mouth;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsens syfte är att ta reda på likheter och skillnader mellan stora och små hotellkedjor i sättet hur dessa marknadsför sig via sociala medier. Till detta syfte har vi arbetat mot tre frågor: Hur använder sig hotellkedjor av sociala medier i sin marknadsföring? Hur ser interaktionerna ut mellan hotell och deras följare via sociala medier? Har storleken på hotellkedjor någon betydelse i sin marknadsföring via sociala medier? Metod: För att komma mer på djupet inom ämnet har vi valt att använda en kvalitativ forskningsmetod samt en observation. LÄS MER

  4. 9. Sociala medier inom hotellbranschen : En studie i hur hotell i centrala Stockholm marknadsför sig genom Facebook, Twitter och Instagram

    Kandidat-uppsats, Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Ted Johansson; Rasmus Svensson; [2013]
    Nyckelord :social media; social network; marketing; hotel; Stockholm; sociala medier; sociala nätverk; marknadsföring; hotell; Stockholm;

    Sammanfattning : I denna uppsats undersöks hotell i Stockholms innerstad för att få en bild av hur hotell arbetar med sociala medier. Där fokus ligger både på hur arbetet är organiserat bakom och hur arbetet går till i praktiken med deras uppdateringar på sociala nätverk. LÄS MER

  5. 10. Interaktion inom sociala medier : Hotellens hantering

    M1-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan

    Författare :Amanda Lundgren; Malin Moberg; [2013]
    Nyckelord :Social media; guest; hotel; communication; marketing;

    Sammanfattning : Sociala medier är ett samlingsbegrepp för kommunikationskanaler där individer har möjlighet att integrera med varandra. Sociala medier utgår från en tvåvägskommunikation, vilket innebär att mottagaren har möjlighet att integrera med företag. LÄS MER