Sökning: "maya kultur"

Visar resultat 6 - 10 av 19 uppsatser innehållade orden maya kultur.

  1. 6. Spegel, spegel på väggen där. : En semiotisk analys av Sephoras reklam: The unlimited power of beauty

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Maya Einarsson Svensson; [2022]
    Nyckelord :Wokewashing; femvertising; Sephora; smink; feminism; genus; reklam; marknadsföring; varumärkesaktivism;

    Sammanfattning : The goal of this essay is to examine Sephora’s video commercial in the context of wokewashing and femvertising. The question constructed for that aim which is the basis of this essay reads as follows: How does the clip use symbols and speech to emphasise a feminist stance in their commercial, and could the movie be used as an example of wokewashing? Different feminist views on makeup and beauty are presented under background to give context to facilitate discussions about whether this is wokewashing and/or femvertising. LÄS MER

  2. 7. Med blicken på modellen : Pierre Louis Alexandre i verk av Konstakademiens elever 1878-1903

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Maya Nagano Holm; [2021]
    Nyckelord :Representation; visual types; orientalism; visual culture; artists’ model; the black model; Royal Swedish Academy for Fine Art; 19th century; Swedish art history; countervisuality; Representation; visuell typ; orientalism; visuell kultur; levande modell; svart modell; konstakademien; 1800-tal; svensk konsthistoria; motvisualitet;

    Sammanfattning : Abstract The subject of the thesis concerns visual representations of the African diaspora in Swedish art history. The focus is on paintings by students at the Royal Swedish Academy for Fine Arts 1878–1903 for which the dockworker and artists’ model Pierre Louis Alexandre (1844–1902) posed. Twelve paintings are selected for visual analysis. LÄS MER

  3. 8. Berättelsen om polisen : En kritisk diskursanalys av svenska polisens rekryteringskampanj ”En större uppgift”

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Maya Parment Schwarz; [2021]
    Nyckelord :Critical Discourse Analysis; Functional Grammar; SFL; corporate storytelling; employer branding; police; the Swedish police authority; identification offers; values; Kritisk diskursanalys; CDA; systemisk-funktionell grammatik; SFG; New Public Management; NPM; strategisk storytelling; arbetsgivarvarumärke; polisen; polismyndigheten; identifikationserbjudanden; värden;

    Sammanfattning : I denna kritiska studie ämnar jag undersöka hur den svenska polisen konstruerar bilden av sig själv diskursivt i rekryteringskampanjen ”En större uppgift”. Sex texter publicerade på en av polisens officiella Facebooksidor har fått stå som studieobjekt och de är framtagna genom strategisk storytelling där en enskild polisanställd beskriver något eller några betydelsefulla skeenden ur sitt yrkesliv som polis. LÄS MER

  4. 9. Gaps in Refugee Protection: A Case Study on Denmark’s Implementation of Gender-Guidelines in the Asylum System

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Maya Kjærhauge Okkels; [2020]
    Nyckelord :Denmark; asylum seekers; women s rights; gender-related persecution; gender-guidelines;

    Sammanfattning : In recent years, focus has been on asylum policies in the context of the growing numbers of asylum seekers arriving to Denmark but not much attention has been paid to the individual situations of women seeking asylum in Denmark. This thesis presents a case study on the Danish asylum system that has been analyzed using a comparative legal analysis, examining what international legal norms Denmark has implemented into the asylum system in practice. LÄS MER

  5. 10. Gillette - What can a man be? Kvalitativ semiotisk analys av Gillettes reklamfilm

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Maya Kallin; [2020]
    Nyckelord :Gillette; toxisk; toxic; maskulinitet; masculinity; woke-washing; woke; washing; representation; storytelling; metoo; me; too;

    Sammanfattning : I den här studien analyseras företaget Gillettes visualisering av maskuliniteter i deras reklamfilm We Believe: The best men can be. Undersökningen utgår från hur företaget förhåller sig till genus efter rörelsen #metoo som slog igenom 2017. LÄS MER