Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Memes i marknadsföring : En visuell semiotisk analys av Comviqs reklamfilm ’Orkestern’

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Jan Paulusson; [2022]
    Nyckelord :Memes; Memetik; Memekultur; Internetkultur; Parafras; Adaption; Marknadsföring; Varumärken; Reklamfilm;

    Sammanfattning : This thesis examines how the Swedish telecom company Comviq utilizes the meme formatknown as Trumpet Boy in their commercial Orkestern from 2018. The study makes use of aqualitative comparative semiotic analysis to decode signs present in both the referencematerial and the video advertisment. LÄS MER

  2. 2. Sorry to Burst Your Bubble : An analysis on how content by @thegirlslikeme organize resistance against anti-feminist narratives through humor and wellness fuelling participation in Nigerian feminist discourse on Instagram

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Joan Ilebode; [2022]
    Nyckelord :feminism; memes; Instagram; humor; wellness; oppression; Nigeria; social media;

    Sammanfattning : In this study, I look at the content and interpretation of posts by a feminist meme account on Instagram called @thegirlslikeme, from the perspective of a sample size of Nigerian female followers through a focus group discussion, along with a visual social semiotic analysis of the posts. This study set out to answer three research questions:  i) How do the posts on TGLM use humor and wellness to portray feminism?  ii) How is the content on TGLM challenging antifeminist narratives in a Nigerian context? And finally,  iii) How do the Nigerian followers relate to the brand of feminism represented on TGLM? The theoretical approaches theories employed to help think through the data gathered in form of thematic blocks from the interview, and the textual and visual content are participatory culture, work of representation, and filter bubbles and echo chambers. LÄS MER

  3. 3. Harmlöst - eller inte? : En kritisk diskursanalys av Nordiska Motståndsrörelsens memes om covid-19 och etablissemanget

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Samuel Karlsson; Victoria Rådberg; [2022]
    Nyckelord :Nordic Resistance Movement; covid-19; memes; critical discourse analysis; nordfront; far-right movement; meme culture; participatory culture; intertextuality; ideology; representation theory; Nordiska motståndsrörelsen; covid-19; memes; kritisk diskursanalys; nordfront; högerextrem rörelse; memekultur; deltagarkultur; intertextualitet; ideologi; representationsteori;

    Sammanfattning : Studien “Harmlös - eller inte?”  undersöker memes skapade av den högerextrema organisationen Nordiska motståndsrörelsen (NMR) för att se hur de framställer etablissemanget i  kopplat till covid-19. Studien undersöker även hur dessa memes är konstruerade. Memes är ett framgångsrikt digitalt verktyg som används på internet. LÄS MER

  4. 4. Adhd i memes

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Ida Rosenlöf; [2022]
    Nyckelord :Kvinnor med diagnos adhd; socialsemiotik; memes; hyperverklighet; stereotyper; grupptillhörighet; fenomenologi;

    Sammanfattning : Återkommande aspekter relaterade till diagnosen adhd visualiseras i memes som används för intern kommunikation i en sluten grupp på Facebook. Dessa memes är grunden för en socialsemiotisk analys som utifrån Halls beskrivning av representation, ska undersöka mottagargruppen med ett fenomenologiskt perspektiv på upplevelsen av vad de olika aspekterna innebär. LÄS MER

  5. 5. “We’re not selling” : En studie av r/wallstreetbets

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Daniel Ebeid; Ida Hellgren; [2021]
    Nyckelord :Digital aktivism; GameStop; kultur; Wallstreetbets; connective action; representation;

    Sammanfattning : In the beginning of 2021, the stock of strained and heavily shorted company GameStop rose by almost 2,000 percent. The meteoric rise was caused after users of the subreddit r/wallstreetbets mobilized to buy up stock of the business, hoping that short- sellers would be forced to close their positions, leading to further upside. LÄS MER