Sökning: "miljö målgrupp"
Visar resultat 21 - 25 av 119 uppsatser innehållade orden miljö målgrupp.
21. Gamified CoGNIT: cognitive assessment with added game elements : Gamification of medical examination
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Background. CoGNIT is a computerized test battery for cognitive assessment, used in diagnosing and treating patients with idiopathic normal pressure hydrocephalus (INPH). The disorder causes symptoms of dementia, among other things. Apart from other diseases with similar symptoms, like Alzheimer’s, INPH can be countered. LÄS MER
22. Riskbedömning av näringsläckage från hästhagar : hållbara hagar för häst och miljö
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Soil and EnvironmentSammanfattning : Läckage av näringsämnena fosfor samt kväve är en av de bidragande orsakerna till övergödningen av sjöar och hav. En del av detta näringsläckage kommer från hästhållning. LÄS MER
23. Open Waters - Digital Twins With use of Open Data and Shared Design for Swedish Water Treatment Plants
Master-uppsats, KTH/Skolan för kemi, bioteknologi och hälsa (CBH)Sammanfattning : Digital twins (DTs) are digital copies of a physical system that incorporates the system environment, interactions, etc. to mirror the system accurately in real time. As effective decision support systems (DSS) in complex multivariate situations, DTs could be the next step in the digitalization of water management. LÄS MER
24. Kommuners möjligheter att främja hållbar konsumtion i näringslivet
Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildningSammanfattning : Background: Today, unsustainable consumption patterns contributes to the increase of climate change and environmental degradation. Objectives: This study intends to increase the understanding of which opportunities local governments, in this study Swedish municipalities, possess to influence and cooperate with local businesses to promote development towards a more sustainable consumption. LÄS MER
25. "Vi finns till för alla i Sverige" : En visuell analys av den konstruerade målgruppen i Systembolagets antilangningskampanjfilmer
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/SvenskaSammanfattning : Denna studie ämnar undersöka hur Systembolaget väljer att konstruera målgruppen i reklamfilmer för deras antilangningskampanj. Systembolaget har inte en uttalad begränsad målgrupp, utan deras målgrupp är den svenska befolkningen. LÄS MER