Sökning: "motivation individualisering"

Visar resultat 1 - 5 av 62 uppsatser innehållade orden motivation individualisering.

  1. 1. Lärares perspektiv på skrivinlärning i årskurs F–3 : Perspektiv på hur elevers skrivinlärning främjas

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Maria Göz; Celine Ercan; [2024]
    Nyckelord :Skrivinlärning; sociokulturellt perspektiv; kognitivt perspektiv; skriva för hand; digitala verktyg;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att undersöka hur ett urval av sex F–3 lärare arbetar med elevers skrivinlärning. I den här studien intervjuas sex F–3 lärare om hur de arbetar med elevers skrivinlärning. LÄS MER

  2. 2. Digitala läroböcker inom matematik : En intervjustudie med högstadielärare om fördelar och nackdelar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Analys och didaktik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Felicia Engblom; Paulina Thorén; [2023]
    Nyckelord :Digital lärobok; matematik; fördel; nackdel; lärare; högstadiet;

    Sammanfattning : Skolan har digitaliserats som en konsekvens av samhällets digitalisering och försäljningen av digitala läromedel har ökat. Den svenska skolan är relativt läroboksstyrd och i dag är digitala läroböcker en del av undervisningen. LÄS MER

  3. 3. Digitalisering och lärande : En kvalitativ studie om teknologins inverkan på̊ läs-och skrivinlärning inom svenskämnet i årskurs 3.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Noor Polus; [2023]
    Nyckelord :Digitala verktyg; digitalisering; integration; läs-och skrivinlärning; lärarroll; lärarutbildning; årskurs 3.;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka integrationen av digitala verktyg i läs-och skrivundervisningen och på vilket sätt dessa verktyg kan påverka elevers läs-och skrivinlärning i årskurs 3. För att uppnå detta genomfördes intervjuer med ett antal lärare, vars erfarenheter och åsikter analyserades. LÄS MER

  4. 4. Upplevelser av fysisk aktivitet vid psykossjukdom : En sammanställning av patienters och sjuksköterskors upplevelser

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)

    Författare :Maria Frejfors; Paulina Kristensson Alvarado; [2023]
    Nyckelord :Psychotic disorders; physical activity; motivation; individualization; social support; positive effects; health promotion; recovery.; Psykossjukdom; fysisk aktivitet; motivation; individualisering; socialt stöd; positiva effekter; hälsofrämjande; återhämtning.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Patienter som lider av psykossjukdom är globalt förekommande. Konsekvenserna av sjukdomen kan vara både fysiska och psykiska och leda till förtidig död. Hos denna patientgrupp kan fysisk aktivitet generera i hälsofrämjande effekter och därför är det viktigt att sjuksköterskor arbetar motivationsinriktat. LÄS MER

  5. 5. Hur framställs högstadieelevers motivation till idrott och hälsa i studentuppsatser? : En allmän litteraturöversikt om vad som framkommer i studentuppsatser gällande elevers motivation till idrott och hälsa

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Richard Pentéus; Viktor Ojala; [2023]
    Nyckelord :Idrott och hälsa; motivation; elever; lärare; genus; self determination theory;

    Sammanfattning : Syftet med arbetet är att undersöka vad som framkommer i självständiga arbeten om högstadieelevers motivation till ämnet idrott och hälsa. Syftet är också att undersöka om uppsatserna påvisar skillnader i motivation till ämnet flickor och pojkar sinsemellan. Som metodval tillämpades allmän litteraturöversikt. LÄS MER