Sökning: "motivational elements"

Visar resultat 1 - 5 av 70 uppsatser innehållade orden motivational elements.

  1. 1. Gamification of Work Tasks: Effects of Mixed and Individual Game Design Elements on Motivation and Performance

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Marcel Borgsen; [2023]
    Nyckelord :Gamification; Game Design Elements; Motivation; Self-Determination; Performance; Social Sciences;

    Sammanfattning : Gamification uses elements of game-designing on mundane tasks to enhance motivation and performance. This study aimed to investigate the effects of gamification on performance, intrinsic motivation and amotivation while doing work tasks. LÄS MER

  2. 2. "Lesson complete" : En studie om hur spelfunktioner kan motivera till språklärande

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Frida Lindström; [2023]
    Nyckelord :Learning; Intrinsic motivation; Extrinsic motivation; Gamification; Multilingualism; Lärande; Intrinsic motivation; Extrinsic motivation; Gamification; Flerspråkighet;

    Sammanfattning : Lärande och motivation är nära sammankopplade, en motiverad elev tar till sig materialet bättre. Detta är ett område som utforskats under lång tid, men verktygen som tillämpas för att främja lärande har utvecklats och därmed finns nya motivationsfrämjande faktorer som kan utforskas. Idag finns det även digitala läroverktyg. LÄS MER

  3. 3. A Contributor’s Journey: Exploring the Motivational Factors for Online Knowledge Sharing in a Gamified Environment

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Benedikt Keil; Patrick Senger; [2023]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : This research aims to investigate the motivational aspects of gamification elements on the in-ter-organizational knowledge-sharing platform, Stack Overflow. The study addresses the gaps in existing research by providing an in-depth analysis of gamification elements' effects and exploring top contributors' motivation to share knowledge. LÄS MER

  4. 4. Gamifying sustainability : A qualitative study on how gamified services can create a sustainable purchase behaviour among women.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Marcus Rundlöf; Victoria Öberg; [2023]
    Nyckelord :Consumer behavour; Marketing;

    Sammanfattning : Gamification, defined as the application of game elements in a non-game environment,has in recent years gained significant influence as a favourable marketing strategy. Gamified services can be found in a variety of markets, ranging from education to wellness, and have the ability to transform low involvement purchases into high ones. LÄS MER

  5. 5. Faktorer som påverkar arbetsmotivationen : En studie kopplad till medarbetarnas ålder

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Emelie Khalaf; Marcus Benjamin; [2023]
    Nyckelord :Work motivation; motivational factors; younger employees; older employees; external motivation; internal motivation; motivational factors; hygiene factors; Arbetsmotivation; motivationsfaktorer; yngre medarbetare; äldre medarbetare; yttre motivation; inre motivation; motivationsfaktorer; hygienfaktorer;

    Sammanfattning : Medarbetare spelar en avgörande roll för verksamhetens framgång, enligt Hedegaard Hein (2012). Därför är det viktigt att hålla medarbetare ständigt motiverade i arbetet. Det är viktigt för arbetsgivare att ha kunskap om hur medarbetarna motiveras och vara medveten om att olika medarbetare kan motiveras på olika sätt. LÄS MER