Sökning: "motorisk utveckling hos barn"
Visar resultat 1 - 5 av 31 uppsatser innehållade orden motorisk utveckling hos barn.
1. Hur en digital verksamhet blir verklighet En systematisk litteraturstudie om digitala verktyg som stöd för lärande, utveckling och inkludering i förskolan
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : Syftet med denna systematiska litteraturstudie har varit att kartlägga vad forskning säger om hur de digitala verktygen kan användas som ett stöd för barnens utveckling, lärande och inkludering i förskolan. Mer specifikt ville vi undersöka om det fanns några möjligheter och hinder kring arbetet med de digitala verktygen som stöd i förskolan och därmed hur implementeringen kan ske. LÄS MER
2. Förskolans utemiljö : Fysisk aktivitet och rörelseglädje för ett hälsosamt liv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Sammanfattning Studien handlar om fysisk aktivitet i förskolan, vad den betyder för hälsa och välmående där rörelseglädjen och utemiljön har en framträdande roll. Människor i dagens samhälle blir alltmer stillasittande, vilket ger ohälsosamma effekter på människan. LÄS MER
3. Fysioterapeutens roll inom elevhälsan: Upplevelser av att påverka rörelsebeteende hos barn i skolför ålder.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/FysioterapiSammanfattning : Bakgrund: Fysisk aktivitet har ett flertal goda hälsoeffekter samt positiv inverkan på, kognition, prestation i skolan och motorisk utveckling. I dagens Sverige rör sig barn och ungdomar allt mindre och få uppnår rekommendationerna för fysisk aktivitetsnivå. LÄS MER
4. Upp och hoppa, vik en loppa! : Barns motoriska utveckling i förskolan
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Vår studie handlar om barns motoriska utveckling i förskolan. Vi presenterar tidigare forskning som relaterar till förskoleåldern som en viktig motorisk utvecklingsperiod samt motorikens betydelse för barns lärande, utveckling och hälsa. LÄS MER
5. Förekomst av balanssvårigheter och försenad motorisk utveckling samt effekt av balansträning hos barn med senorineural hörselnedsättning: en litteraturstudie.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Människan i rörelse: hälsa och rehabiliteringSammanfattning : Sammanfattning Bakgrund: Sensorineural hörselnedsättning (SNHL) är en typ av hörselnedsättning där cochleans eller hörselnervens funktion är försämrad. I innerörat sitter balansorganet och hörselorganet i nära relation till varandra. LÄS MER