Sökning: "museum kunder"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden museum kunder.

  1. 1. Vocal Requirements on the Swedish Labour Market : A cross-sectional descriptive survey study

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Logopedi

    Författare :Urté Murauskaité; [2024]
    Nyckelord :vocal requirements; vocal demands; vocally demanding occupations; speaking time; work tasks; Standard for Swedish occupational classification; röstkrav; röstkrävande yrken; talartid; arbetsuppgifter; Standard för svensk yrkesklassificering;

    Sammanfattning : Det uppskattas att ungefär en tredjedel av arbetsmarknaden består av röstkrävande yrken, det vill säga yrken där rösten är ett viktigt och nödvändigt redskap för att utföra sitt arbete. Tidigare forskning har identifierat lärare, sångare och präster som yrken med röstkrävande arbetsuppgifter. LÄS MER

  2. 2. Trött på museum? : En kvalitativ studie om konsekvenserna av museitrötthet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Jolene Thieme; [2020]
    Nyckelord :museitrötthet; museum; museiupplevelse; kundnöjdhet;

    Sammanfattning : Today it is important for museums to be able to compete with other tourist attractions. To do that it is essential museum exhibits are designed to provide museum experiences made for all types of visitors. Museums need satisfied costumers therefore satisfaction is a main focus. LÄS MER

  3. 3. Classification at the Swedish alcohol monopoly : A study of the classification system of beverages at Systembolaget

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Alice Burman Wallace; [2016]
    Nyckelord :Classification; Knowledge Management; Wine Tasting; Food and Wine Pairing; Klassifikation; säljare; biblioteks- och informationsvetenskap; vinhandel; mat- och vinkombinering;

    Sammanfattning : Denna uppsats handlar om Systembolagets dryckesklassifikation. För att hjälpa kunder att matcha mat och dryck har Systembolaget utvecklat ett klassifikationssystem med tre klassifikationsaspekter: smaktypen, som beskriver dryckens karaktär, smakklockorna, som beskriver olika smakupplevelser, och matsymbolerna, bilder som indikerar ett användningsområde. LÄS MER

  4. 4. Hur en app kan göra ett museibesök mer attraktivt : Hur en mobil applikation kan skapa mervärde till ett museibesök

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och naturvetenskap; Tekniska högskolan

    Författare :Christian Rydberg; Kristoffer Ruckemann; [2012]
    Nyckelord :App; Application; Communication; Museum; Business to Business; B2B; Company; Design; Marketing; App; Applikation; Kommunikation; Museum; Business to Business; B2B; Företag; Design; Marknadsföring;

    Sammanfattning : AudioApps är ett företag som tillverkar mobilapplikationer till bland annat museer och gallerier. Deras företagsidé är att göra museibesök roligare för besökare genom mobila audioguider. I den här undersökningen studeras utvecklingen av en sådan tjänst som tagits fram för Nationalmuseum, ett av Sveriges ledande museer. LÄS MER

  5. 5. Sinnesstimulering : En deskriptiv och explorativ studie om hur stimulans av de mänskliga sinnena kan användas för att påverka och skapa en upplevelse för kunden

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Hanna Axelsson; Therese Olsén; [2010]
    Nyckelord :Sensory marketing; Brand sense; Emotional marketing; Experience; Added value; Traditional marketing; Word of mouth; Sinnesmarknadsföring; Brand sense; Emotionell marknadsföring; Upplevelse; Mervärde; Traditionell marknadsföring; Word of mouth;

    Sammanfattning : Marknadsföring utgör inte någon särskiljande effekt idag och konsumenter blir visuellt överstimulerade av alla olika reklambudskap. På grund av detta måste företag numera skapa en djupare och personligare kontakt för att nå ut till sina kunder. LÄS MER