Sökning: "music communication"

Visar resultat 1 - 5 av 326 uppsatser innehållade orden music communication.

  1. 1. Musik som omvårdnadsåtgärd vid demenssjukdom : En kvalitativ litteraturöversikt

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HHJ, Avdelningen för omvårdnad

    Författare :Cajsa Lundén; Jessica Nyström; [2024]
    Nyckelord :dementia; experinces; music; nursing interventions; nursing staff; demenssjukdom; erfarenheter; musik; omvårdnadspersonal; omvårdnadsåtgärder;

    Sammanfattning : Bakgrund: Demenssjukdom är ett samlingsnamn för neurologiska sjukdomar som ger kognitiv svikt och påverkar framförallt minnet. Äldre personer och kvinnor löper störst risk att drabbas av demenssjukdom. Demenssjukdomarna kan i dagsläget inte botas utan endast symtomlindras. LÄS MER

  2. 2. Från MySpace till TikTok : Förändringar av sociala medier som ett kommunikationsverktyg för musiker och fans

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Armin Music; [2024]
    Nyckelord :Hashtags; hermeneutic; marketing; music industry; music sociology; musicology; MySpace; TikTok; social media; Hashtags; hermeneutik; marknadsföring; musikbranschen; musiksociologi; musikvetenskap; MySpace; TikTok; sociala medier;

    Sammanfattning : Myspace var under många år den primära webbplatsen för att exempelvis skriva meddelanden till vänner, upptäcka ny musik samt dela med sig av den. Den mest populära föregångaren till dagens sociala medier som under många år uppmuntrade artister att använda webbplatsen för att nå ut till en bredare publik. LÄS MER

  3. 3. Att vara äkta eller sälja sig för pengar : Föreställningar om artisters autenticitet i samband med reklamsamarbeten med externa varumärken

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Lina Kerrouchi; Julia Jakobsson; [2024]
    Nyckelord :Authenticity; artists; music; influencer; influencer marketing; advertising; celebrity endorsement; qualitative interviews; focus groups; Autenticitet; artist; musik; influencer; influencer marketing; marknadsföring; kändissamarbeten; kvalitativa intervjuer; fokusgrupper;

    Sammanfattning : For decades authenticity has been of great interest in media and communication research. With this study, we aim to contribute to the research with a new perspective where authenticity is examined in artists who use influencer marketing on social media. LÄS MER

  4. 4. Magic Tree - Development of a technology mediating multi-sensory musical instrument

    Master-uppsats, Lunds universitet/Innovation

    Författare :Herta Storlind; [2024]
    Nyckelord :multi-sensory; musical instrument; capacitive sensing; Arduino; multifunctional disabilities; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : This thesis is part of the MISK-project, Musik, Interaktiv design, Sinnesstimulering och Kvalitet (Music, Interactive design, Sensory stimulation and Quality). The MISK-project is a collaborative project between Certec at LTH, Furuboda Folkhögskola and Eldorado Resurscenter, developing musical instruments for children and young adults with mental and physical disabilities. LÄS MER

  5. 5. The Sounds of Pain : An ethnography of musicians living with migraine in Uppsala

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kulturantropologi och etnologi

    Författare :Rosanne Heijstek; [2024]
    Nyckelord :migraine; anthropology; pain; music; affect;

    Sammanfattning : Migraine is an extremely common and disabling disease that affects three times more women than men, and is characterized by recurring migraines comprised of disturbances in sensation perception, intense head pain, nausea, and increased sensitivity to light and sound that can last from several hours to multiple days. Currently, there are no cures for the disease, no official social services that can help a person to handle living with it, and limited studies on its mechanisms or impact on a person’s life. LÄS MER