Sökning: "non-verbal communications"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden non-verbal communications.

  1. 1. Hållbart e-ledarskap: ett nytt förhållningssätt i virtuella team : - en kvalitativ studie om hur gruppchefer i svenska privata organisationer har hanterat förtroende- och kommunikationsutmaningar 

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Hannes Eliasson; Marcus Eriksson; [2022]
    Nyckelord :Virtual team; E-leadership; Challenges in relation to trust and communication; Team Leader; Virtuella team; E-ledarskap; Utmaningar i relation till förtroende och kommunikation; Gruppchef;

    Sammanfattning : Bakgrund: Digitaliseringens framväxt har möjliggjort för organisationer att arbeta i en virtuell kontext, vilket tillsammans med coronapandemins utbrott medfört att antal virtuella team och e-ledare ökat markant. Majoriteten av virtuella team leds av gruppchefer, vilket är den vanligaste förekommande ledarrollen i svenska privata organisationer. LÄS MER

  2. 2. Sminkat ansvar : Relationshantering på sociala medier

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Lina Gustafsson; Hanna Nathassia Sabrina Julkunen; [2019]
    Nyckelord :Social media; ethical cosmetics; cosmetic industry; CSR; marketing communication; branding; relationship marketing; social media marketing and webcare.; Sociala medier; etisk kosmetika; kosmetikabranschen; CSR; marknadskommunikation; varumärkesteorier; relationsmarknadsföring; social media marketing; webcare.;

    Sammanfattning : I samband med att dagens konsumenter blir allt mer medvetna om de globala, sociala och miljömässiga konsekvenser som vår konsumtion medför, har det på senare år ställt större krav ett på företagens arbetssätt mot ett mer hållbart och etiskt verksamhetsutövande. Av denna anledning har företagens ansvarstagande för miljön och samhället blivit en central fråga i företagsekonomiska diskussioner, även känt som Corporate Social Responsibility (CSR). LÄS MER

  3. 3. Icke-verbal kommunikation, det värdefulla verktyget : En kvalitativ intervjustudie om körledares uppfattningar om och arbetet med begreppet icke-verbal kommunikation

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för konstnärliga studier (from 2013)

    Författare :Jakob Antonér; [2018]
    Nyckelord :Nonverbal communication; body language; quiet communication; conductor; hermeneutics; icke-verbal kommunikation; kroppsspråk; tyst kommunikation; körledare; hermeneutik;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka körledares uppfattningar om och arbete med icke-verbal kommunikation med kör. I bakgrundskapitlet belyses tidigare forskning och områdesorienterad litteratur som handlar om icke-verbal kommunikation. LÄS MER

  4. 4. Yeah Hillary, what happened? : En kommunikativ studie av den andra amerikanska presidentdebatten 2016

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Victor Lundmark; [2017]
    Nyckelord :Communications; actio analysis; body language; non-verbal communications; politics; rhetoric; debate; 2016 election; Hillary Clinton; Donald Trump; qualitative study; bachelor essay; presidential election;

    Sammanfattning : This essay aims to analyze how Hillary Clinton and Donald Trump communicated verbally and non-verbally during the second presidential debate of the 2016 US election. To do this the essay utilizes a method focused on analyzing actio. The essay also analyses main trends in the rhetoric’s of the candidates. LÄS MER

  5. 5. Att kommunicera eller icke kommunicera - det är frågan : En kvalitativ studie av icke-verbal kommunikation i TV-reklamer

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Nadja Nordström; Malin Lundqvist-Tano; [2017]
    Nyckelord :adverts; body language; communications; emotions; non-verbal; recognition; TV;

    Sammanfattning : TV-ads today is usually made up by spokespeople screaming in the viewers faces that you need to buy this and that. Often combined with upbeat music to distract you from what’s really going on. Studies shows that this is a very ineffective way of marketing. Is it possible to find a different solution to this energetic advertising strategy. LÄS MER