Sökning: "objektiv miljö"
Visar resultat 1 - 5 av 31 uppsatser innehållade orden objektiv miljö.
1. Kommunikatör i kommunen : mellan samhällsinformation och glass- och ballongkommunikation
Master-uppsats, Södertörns högskola/Offentlig förvaltningSammanfattning : Svenska kommuner har under det senaste decenniet lagt allt större resurser på kommunikationsverksamhet i form av särskilda kommunikationsavdelningar och kommunikatörstjänster. Den här uppsatsen bygger på en intervjustudie där åtta kommunikatörer i fyra svenska kommuner har fått beskriva och reflektera över sina upplevelser av att jobba med kommunikation i kommunal förvaltning. LÄS MER
2. Vårdgivares erfarenheter av hur patienter med demenssjukdom påverkas av sin vårdmiljö : En kvalitativ litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)Sammanfattning : Bakgrund: Vårdmiljön kan delas in i två kategorier, varav den ena är objektiv och den andra är subjektiv. Båda dessa miljöfaktorer påverkar livskvaliteten för personer med demens. Vårdmiljön inkluderar rum, byggnader, inom-/utomhus och trädgårdar. LÄS MER
3. CSR-kommunikation - ansvarstagande eller marknadsföring? : En narrativ analys av ett företags CSR-uttalanden
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Det har blivit allt viktigare för företag idag att tillgodogöra alla intressenters intressen. Samtidigt ställs det högre krav från myndigheter för att säkerställa att organisationer är hållbara från ett perspektiv av miljö, sociala sammanhang och bolagsstyrning. LÄS MER
4. Relationen mellan kontorsarbetares visuella trivsel i ljusmiljöer och en fysikalisk samt en perceptiv utvärdering
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Byggnadsteknik och belysningsvetenskapSammanfattning : Syfte: Det råder brist på utvärderingar av belysningsanläggningar, vilket är ett viktigt verktyg för att få förståelse för brukares upplevelse, säkerställa en anläggnings kvalitet och förvärva kunskap till kommande projekt. Inomhusmiljön påverkar i hög grad människans hälsa och välbefinnande, där belysningen är en stor påverkningsfaktor. LÄS MER
5. Mat, mentala avstånd och miljömärkningar En online enkätundersökning för att jämföra och analysera konsumenters kunskap om miljömärkningar
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för ekonomi och samhälleSammanfattning : Konsumenter i Sverige erhåller vanligen livsmedel genom kommersialiserade marknader, där flera produkter producerats på stora fysiska avstånd från marknaden. Därav finns det ett mentalt avstånd mellan konsument och livsmedelsproduktion, vilket innebär att konsumenten har ett kunskapsgap om livsmedlets sociala, ekologiska och ekonomiska förhållanden. LÄS MER