Sökning: "omvärldsanalys"
Visar resultat 16 - 20 av 167 uppsatser innehållade ordet omvärldsanalys.
16. En bransch i lä? : En komparativ studie om fastighetsbolags innovationsarbete
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Fastighetsbranschen klassificeras som en stabil bransch med fastigheter som fortsatt kommer behöva driftas och förvaltas, vilket har lett till få incitament att driva innovation i branschen. Spridningen av innovationer i branschen utgör en brist, även om tillgänglighet av innovationsmöjligheter finns. LÄS MER
17. Osäkra tillsammans : Osäkerhet i robusta beslut och omvärldsanalys inom svensk offentlig sektor
Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Besluts-, risk- och policyanalysSammanfattning : Den växande klimatkrisen kräver hållbara samhällen. Men tidsförhållanden avseende dessa frågor är mycket stora vilket leder till beslutskontexter behäftade med stora osäkerheter. Inom svensk offentlig sektor finns flera olika inriktningar till hur denna osäkerhet kan hanteras. LÄS MER
18. Utveckling och optimering av gripmekanism för självcentrerande stöddocka
M1-uppsats, Högskolan i Gävle/MaskinteknikSammanfattning : Självcentrerande stöddockor används vanligtvis för att öka stabiliteten och således bearbetningsprecisionen vid svarvning. Detta blir extra viktigt när skärkrafterna verkar långt ifrån arbetsstyckets inspänning och eventuell stöddubb. LÄS MER
19. Hur snabbt kan man kommunicera något egentligen? : Att gestalta historia för att stärka identiteten utmed Riksvägen i Fagersta
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : This is a bachelor thesis in information design with a focus on spatial design. This study examines how history could be showcased along a national road to create identity in a town, and how quickly this communication should take place. LÄS MER
20. Marknadsföra känslan : En undersökning om visuell attraktion vid marknadsföring för unga
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetikSammanfattning : Marknadsföringens grund är spridning av information. Upplysning sker genom distribution till riktad intressegrupp som konsumerar marknadsföringens budskap. Marknadsföringen slår igenom om åskådaren köper budskapets känsla. Upplevelse av känslan utgår ifrån innehållets kontext som tilltalar individen emotionellt. LÄS MER