Sökning: "opinion leaders"
Visar resultat 16 - 20 av 180 uppsatser innehållade orden opinion leaders.
16. Köpbeteende hos studenter gällande val av laptop : Varumärkeslojalitet och påverkan av referensgrupper
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : This study examines students in Sweden between the ages of 20-30 and examines their purchasing behaviour regarding choice of laptops. This paper will study the effects of brand loyalty and reference group and how it affects the consumers choice of brand. This study uses a qualitative method to gather information. LÄS MER
17. Helamalmö-modellen: Att skapa tillitsfulla relationer i politiskt försummade områden
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SociologiSammanfattning : Helamalmö is an organization working in politically neglected areas where they implement social solutions to social problems. This essay aims to study Helamalmö's structural work for social change and analyze how their relational work with children and youths contributes to the experience of safety, belonging and faith in the future. LÄS MER
18. Hur påverkar sociala medier gymnasieelevers intresse för politik?
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)Sammanfattning : Användandet av sociala medier ökar i samhället, både som källa till information men även för diskussion på olika plattformar. Politiska partier använder därmed sociala medier för kommunikation med potentiella väljare, men även opinionsbildare utan officiella uppdrag har idag möjlighet att sprida åsikter på diverse kanaler. LÄS MER
19. Ledarskap på distans : En kvalitativ studie om hur ledarskap på distans påverkar relationerna mellan chef och medarbetare
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I början av år 2020 drabbades vårt samhälle av Covid-19 pandemin, vilket medförde riktlinjer som innebar att flertal organisationer aktualiserade ett arbete på distans. Det har i mångt och mycket diskuterats kring hur distansarbetet har påverkat organisationerna såväl som de individer som organisationen innefattas av. LÄS MER
20. Communication of Sustainable Brands within Food and Beverages : A Qualitative Study of KRAV’s CSR Communication
Master-uppsats, SLU/Dept. of People and SocietySammanfattning : We are today living in a complex food system. A system interlinked by series of stakeholders who are affected by each other’s decisions. When you purchase a pack of coffee in the grocery store, your action impacts several other actors. LÄS MER