Sökning: "organisation skolan"
Visar resultat 16 - 20 av 771 uppsatser innehållade orden organisation skolan.
16. Assessment of servitization capabilities in the manufacturing industry from a maturity perspective
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Investigating servitization capabilities in the manufacturing industry, through a maturity profile analysis. The purpose is to increase understanding of the relationship between capabilities and the contingency revolving maturity through an exploratory study that seeks to increase the knowledge of shared and divergent capabilities through cross-case analysis of organization incumbent to different maturity stages of servitization. LÄS MER
17. Managing Multiple Project Management Information Systems : A Case Study of a Swedish Manufacturing Company
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Project Management Information Systems (PMIS) play a critical role in supporting project outcome. However, little attention has been paid to the impact of having multiple PMIS while governing projects within organizations. This thesis explores the effects of the presence of multiple PMIS at a large manufacturing organization. LÄS MER
18. Gendered Career : A Case Study of Women and Career Advancement
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : The manufacturing industry has reported gender equality issues, both in relation to the underrepresentation of female employees within the industry as a whole and in managerial positions as well as the abindant existence of gendered roles and stereotypes. As a result of gender inequalities, women employees face difficulties advancing in their career. LÄS MER
19. Medel och ändamål : Om ämnesintegrerad undervisning, med musikaliska förtecken
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälleSammanfattning : Skolan har enligt läroplanen ansvar för att eleverna inhämtar och utvecklar kunskaper som är nödvändiga för varje individ och samhällsmedlem. Det innebär bland annat att ge eleverna överblick och sammanhang genom att anlägga övergripande perspektiv och samordna olika ämnesområden så att eleverna får möjlighet att uppfatta större kunskapsområden som en helhet (Skolverket, 2022a). LÄS MER
20. Integrering av Design Thinking i en Stage-Gate process : En studie om integrering av iterativa produktutvecklingsprocesser
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Den välkända linjära Stage-Gate processen har genom åren blivit till en av de vanligaste produktutvecklingsprocesserna för de flesta stora företag inom tillverkningsindustrin. Innovation och teknologi sker i snabb takt och ny teknik utvecklas ständigt vilket innebär att företagen också måste anpassa sig för att fortsätta vara konkurrenskraftiga. LÄS MER