Sökning: "pedagogical situation"

Visar resultat 1 - 5 av 159 uppsatser innehållade orden pedagogical situation.

  1. 1. THE DESIGN OF EVALUATION FEATURE TO IMPROVE DEVELOPMENT OF LEARNING MANAGEMENT SYSTEM

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Kristina Cordova; [2023-10-23]
    Nyckelord :LMS; Evaluation; Feedback; Learning System Design;

    Sammanfattning : Purpose: The main purpose of the project is to improve the evaluation processes in a post implemented learning management system. Recurrent and agile evaluation can improve user experience and establish good prerequisites for the users’ learning. However, the user’s feedback is essential in the improvement of the system. LÄS MER

  2. 2. ”Trygghet och förutsägbarhet så att alla vågar delta” : En studie om samläsning för elever med intellektuell funktionsnedsättning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Daniel Nyström; [2023]
    Nyckelord :Co-reading; inclusive education; didactics; reflective theory of school didactics; intellectual disability; compulsory school for pupils with intellectual disabilities; CSSID; compulsory school; Samläsning; integrering; inkluderande undervisning; didaktik; reflektiv skoldidaktisk modell; intellektuell funktionsnedsättning; anpassad grundskola; allmän grundskola;

    Sammanfattning : Introduktion: Denna studie undersöker lärarnas upplevelser och erfarenheter av att undervisa elever från anpassad skola och elever från grundskolan i samma klassrum vid samma tidpunkt. Fokus är att studera hur lärare beskriver arbetet med samläsning och vilka förutsättningar dessa har för att bedriva samläsning. LÄS MER

  3. 3. Hur matematiklärare anpassar undervisningen för elever med adhd : En kvalitativ studie om matematiklärares pedagogiska innehållskunskap och arbete med anpassningar för att möta elever med adhd

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Angelica Ylinenjärvi; [2023]
    Nyckelord :Adhd; mathematics teaching; PCK; relational perspective; strategies; working methods; Adhd; arbetsmetoder; matematikundervisningen; PCK; relationellt perspektiv; strategier;

    Sammanfattning : Tidigare forskning visar att matematiklärares kunskaper om adhd är låg och att det finns flera utmaningar att bemöta i matematikundervisningen hos elever med diagnosen. Den aktuella studien eftersträvar att belysa hur verksamma matematiklärare bemöter elever med diagnosen adhd, vilka strategier och metoder som fungerar och vilka utmaningar som finns i klassrumsundervisningen. LÄS MER

  4. 4. Genteknik i ett utmanande klassrum - vilka faktorer gör det svårt att undervisa om genteknik?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / Instiutionen för biologi och miljövetenskap

    Författare :Kevin Andersson Sumalee; [2022-12-14]
    Nyckelord :Education; learning genetics; teaching genetics; genetically modified organisms; challenges in genetic engineering; teaching methods in biotechnology; educational strategies when teaching genetics;

    Sammanfattning : In recent years the research in genetic engineering and biotechnology have skyrocketed meaning there’s new tools and conditions caving the road for a scientific future. This has an important role in the education and preparing students for this scientific future. LÄS MER

  5. 5. Tandläkares upplevelse av att gå från utbildning till yrkesliv

    Master-uppsats, Malmö universitet/Odontologiska fakulteten (OD)

    Författare :Linnéa Hansson; Olivia Karlsson; [2022]
    Nyckelord :Mentorship; new graduate; professional development; support; well-being; Mentorskap; nyutexaminerad; stöttning; trivsel; yrkesutveckling;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur nyutexaminerade tandläkare upplever övergången mellan utbildning och yrkesliv samt hur de upplever sin arbetssituation inom Folktandvården. Material och metod: Studien baseras på semistrukturerade intervjuer med 13 tandläkare med maximalt tre års yrkeserfarenhet och som efter sin examen hade arbetat inom Folktandvården. LÄS MER