Sökning: "pepsi"

Visar resultat 6 - 10 av 16 uppsatser innehållade ordet pepsi.

  1. 6. Does it matter to have an ethical brand? : A qualitative study of millennials perspective on unethical marketing activities within the soft drink industry

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Aqsaa Bidiwala; Ziying Liu; [2019]
    Nyckelord :brand loyalty; business ethics; marketing activities; millennials; soft drink; consumer perceived ethicality CPE ; ethical decision making;

    Sammanfattning : Background Brand loyalty has been studied by a large number of scholars over the past few decades, including its impact on consumer purchase behavior and as a core concept when creating brand value. Having ethical business practice helps retain customers trust and enforce their loyalty to the brand. LÄS MER

  2. 7. Brands as Politicians - How Consumers Morally Judge Advocacy Advertising

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lena Maria Halberstadt; Carolin Schumacher; [2019]
    Nyckelord :Advocacy Advertising; Political Debates; Morality; Moral Identity; Moral Judgments; Moral Authenticity; Nike; Gillette; Pepsi; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this research was to understand how consumers morally judge advocacy advertising in contemporary consumer culture. The phenomenon was explored with the help of three case studies, namely Nike, Gillette, and Pepsi, all being brands who have taken a political stance in their advertisement campaigns. LÄS MER

  3. 8. Caught in a Bad Romance - The Contradiction of Woke Brands in Consumers' Lives

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ellinor Beckman; Miriam Dalsjö Åström; [2019]
    Nyckelord :CBR; Branding; Woke; Postmodernity; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to discover the characteristics of consumer brand relationships between consumers and woke brands and thus contribute to the research field of consumer brand relations. This will be achieved by looking to the relationship in the context of postmodern consumers and specifically three purposively selected cases; Pepsi, Always and Gillette. LÄS MER

  4. 9. Att gestalta sitt samhällsinitiativ – problematiskt ur andras perspektiv? En multimodal socialsemiotisk analys av politiska budskap i samhällsengagerande reklam ur ett intersektionellt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Jakob Pihl; Martina Engvall; [2018]
    Nyckelord :Samhällsengagerande reklam; Politiska budskap; CSR; Postkolonialism; Feminism; Intersektionalitet; Pepsi; Bianco; Gina Tricot; Social Sciences;

    Sammanfattning : Studien syftar till att problematisera hur politiska budskap framställs i samhällsengagerande reklam ur ett intersektionellt perspektiv. Det intersektionella synsättet antas med fokus att identifiera diskriminering rörande etnicitet, genus och klass. LÄS MER

  5. 10. Memes som debattinlägg – trivial underhållning eller vass visuell argumentation? : En retorisk analys av digitala memes i drevet mot Pepsis reklamfilm

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Josefin Johansson; [2017]
    Nyckelord :Retorik; memes; Pepsi; visuell retorik; identifikation; humor; allusion; ironi;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur digitala memes kan skapas för att fungera som inlägg i pågående debatter. För att göra detta analyseras tre av de fotobaserade memes som skapades med anspelningar på Pepsis omtalade reklamfilm ”Live for Now” från 2017. LÄS MER