Sökning: "practical experience academic education"

Visar resultat 11 - 15 av 25 uppsatser innehållade orden practical experience academic education.

  1. 11. Har VFU någon påverkan på studenters uppfattningar om revisionsyrket? : En studie om redovisnings- och revisionsstudenters uppfattningar kring revisorsassistenters arbetsuppgifter, roller och ansvar

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Lina Rosqvist; Annette Björk; [2015]
    Nyckelord :WIL; auditing profession; auditing students’ perceptions; auditing assistants; VFU; revisionsyrket; revisionsstudenters uppfattningar; revisorsassistenter;

    Sammanfattning : Bakgrund: Studenters uppfattning om sitt blivande yrke överensstämmer inte alltid med vad de upplever när de kommer ut i arbetslivet, det finns ett förväntnings-realitetsgap. När studenten övergår till nyanställd kan det uppstå en verklighetschock. LÄS MER

  2. 12. Finns det mål och mening med vår färd? : Hur lärare i grundskolan kan beskriva och resonera kring studie- och yrkesvägledning som ett ansvar för hela skolan

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :William Lindo; Josefin Skugge; [2014]
    Nyckelord :guidance and counselling; teachers; whole school approach; street-level bureaucracy; implementation; studie- och yrkesvägledning; lärare; hela skolans ansvar; närbyråkrat; implementering;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur lärare i grundskolan tänker kring, och beskriver hur de arbetar med, studie- och yrkesvägledning inom ramarna för det som i läroplanen (Lgr 11) beskrivs som ett ansvar för hela skolan. Studien genomfördes med kvalitativ metod i form av intervjuer med åtta lärare på sammanlagt fyra grundskolor inom Stockholms län. LÄS MER

  3. 13. Dansen och pedagogiken : En undersökning ur ett estetiskt och etiskt perspektiv av dansens möjlighetsvillkor i sökandet efter kunskap och mening

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Paul Moerman; [2014]
    Nyckelord :Dance; Pedagogy; Arts and education; Dance and education; Aesthetics and education; Ethics and education; Philosophy of education; Philosophy of dance; Teacher education; Dans; Pedagogik; Konst och utbildning; Dans och utbildning; Estetik och utbildning; Etik och utbildning; Utbildningsfilosof; Dansfilosofi; Lärarutbildning;

    Sammanfattning : This thesis investigates conditions from an aesthetic and ethical viewpoint under which an artistic expression such as dance can exist in the realm of general education. In the thesis dance and education are regarded as acts of transgression and change. LÄS MER

  4. 14. Att ta steget : Sjuksköterskestudenters upplevelse av att gå ut i arbetslivet efter avslutad utbildning. En kvalitativ intervjustudie

    Kandidat-uppsats, Röda Korsets Högskola

    Författare :Nikolina Bremberg; Isabel da Fonseca; [2013]
    Nyckelord :nursing-education; nursing-students; transition; expectations; apprehensions; sjuksköterskeutbildning; sjuksköterskestudenter; övergång; förväntningar; farhågor;

    Sammanfattning : Bakgrund: I Sverige har sjuksköterskeprogrammet under åren genomgått ett flertal reformer för att anpassas efter de förändrade behoven av hälso- och sjukvård. År 1993 blev sjuksköterskeutbildningen en treårig utbildning som både leder till en kandidatexamen i omvårdnad och en yrkesexamen. LÄS MER

  5. 15. Värdegrunden i praktiken – Lärarupplevelser

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Cheryl McMinn; [2012]
    Nyckelord :Core values; democratic values; ethics; human rights; moral compass; practical experience;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to carry out a qualitative study of the perceptions of language teachers as to their role in the teaching of values and morals to pupils. Five language teachers have been interviewed about their perceptions of how values are taught and their role therein. LÄS MER