Sökning: "practical experience academic education"

Visar resultat 16 - 20 av 25 uppsatser innehållade orden practical experience academic education.

  1. 16. Designing distance learning for the 21st century : Constructivism, Moore’s transactional theory and Web 2.0

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för datavetenskap och kommunikation

    Författare :Tran Huy Duc; [2012]
    Nyckelord :Constructivist; Constructivism; Moore’s transactional theory; Moore; transactional theory; distance learning; Web 2.0;

    Sammanfattning : Distance learning has been playing an ever more influential role. Yet there remains little rigorous academic research into distance learning pedagogy, lacking of serious study in management, delivery and organization of distance learning has destabilized the field. Recently, the boom of Web 2. LÄS MER

  2. 17. "Torka bord, ingår det verkligen i förskollärararbetet?" : En empirisk studie om olika kunskapsformer samt samarbete, ledarskap och ansvar mellan förskollärare och barnskötare på förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lärarutbildningen

    Författare :Alexandra Brixing; [2012]
    Nyckelord :Preschool; cooperation; practical knowledge; experience; academic qualifications; professional roles; childcare workers; preschool teachers; responsibilities.; Preschool; cooperation; practical knowledge; experience; academic qualifications; professional roles; childcare workers; preschool teachers; responsibilities; Förskola; samarbete; praktisk kunskap; erfarenhet; akademisk utbildning; yrkesroller; barnskötare; förskollärare; ansvar.;

    Sammanfattning : Detta arbete utgår ifrån den diskussion som förts i det svenska samhället vad gäller förskollärarnas ansvar som synliggjorts i den reviderade läroplanen samt införandet av lärarlegitimation. Arbetet syftar på att förstå, genom kvalitativa intervjuer, vad fyra verksamma pedagoger inom förskolan har för tankar omkring arbetets huvudfrågor: Samarbete, ledarskap och ansvar, erfarenhet och praktisk kunskap samt teoretisk kunskap. LÄS MER

  3. 18. Socionomprogrammet- en praktik inom forskningsyrket?

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Daniel Ottosson; Dan Sigurdson; [2012]
    Nyckelord :Akademisering; Bourdieu; Professionalisering; Socialt arbete; Socionomutbildning.;

    Sammanfattning : Social work has gone from being a primarily philanthropic issue to becoming an academic discipline at university level. To ensure its legitimacy social work must be founded on, and developed through scientific research and documented experience. LÄS MER

  4. 19. Den kommunicerande forskaren : Forskares tankar kring och arbete med forskningskommunikation

    Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)

    Författare :Erik Palmgren; Kamala Andersson; [2010]
    Nyckelord :Science communication; popular science; scientists; researcher; qualitative interviews; public understanding of science; Forskningskommunikation; vetenskaplig kommunikation; forskare; kvalitiva intervjuer; utbildning; samverkan; strukturer; möjlighet till hjälp; proaktiv; reaktiv.;

    Sammanfattning : As the western society gradually turns into a knowledge- and risk society, where science and scientific innovations increasingly both promise to save the world and destroy it, a shift in the relation between the scientific community and the rest of society has emerged. A shift from a top-down one-way transfer view regarding communication, to a dialogue-based interactive co-production model, where the public are part of setting the agenda for research and contribute to the knowledge production. LÄS MER

  5. 20. The future of auditing and accounting education - How the auditing firms and the universities can make the requirements for education relevant

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Lindgren; Hanna Nilsson; Karl Tammi; [2010]
    Nyckelord :Management of enterprises; University education; Practical experience; Knowledge; Auditor; Competence; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose with our thesis is to describe and analyse how the Swedish universities can make their audit education relevant and in line with the requirements for the future external audit market. The thesis has an abductive approach and we use a qualitative method in our research, this to get more dept in our study. LÄS MER