Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Annonser som lockar; Vad är effektivt? : En experimentell studie ur ett företagsperspektiv

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Nathalie Tran; Lovisa Andreasson; Alexandra Boman; [2020]
    Nyckelord :A B-test; Ads; Advertisement; Beauty industry; CRM; Digital marketing; E-CRM; E-commerce; E-commerce retailer; Facebook Ads Manager; Marketing campaign; Marketing communication; A B-test; Annons; CRM; Digital marknadsföring; E-CRM; E-handel; Ehandelsåterförsäljare; Facebook Ads Manager; Kampanj; Marknadskommunikation; Skönhetsbranschen;

    Sammanfattning : Background and problem discussion Organizations are today facing an uncertainty regarding how to properly integrate and work with CRM, in particular in regards to attraction and retention of customers. This can be managed through the use of marketing campaigns. LÄS MER

  2. 2. Efficient social media marketing for sustainable fashion companies : Increasing interest and engagement on Instagram among millennial males by appealing to their values.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Natalia Lilja; [2019]
    Nyckelord :Sustainable fashion; Social media marketing; millennial male; marketing; Instagram content for marketing; Hållbart mode; Sociala media marknadsföring; Millenium mannen; Marknadsföring; Instagram innehåll för marknadsföringssyfte;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this paper is to identify how social media, specifically Instagram can be used to encourage interest among the millennial male for sustainable fashion products. The study contributes to give marketing insights and a broader understanding of the millennial male’s online behaviour, so that fashion companies within the sustainable sector of the industry can benefit from these when broadening their target market. LÄS MER

  3. 3. Consumer ratings-reviews and its impact on consumer purchasing behavior

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Ayesha Ahsan; [2017]
    Nyckelord :Consumer; Reviews and Ratings; Storytelling; Consumer Purchasing Behavior; Product Sales; Online Shops; Ecommerce; Consumer Trust; Kundrecensioner; kundernas köpbeteende; Storytelling; Digital Marknadsföring;

    Sammanfattning : Storytelling is one of the most creative, powerful and effective tools of modern marketing strategies and communication. Due to the expansion of social media, storytelling has become a popular marketing and sales tool that may affect consumer behavior. LÄS MER

  4. 4. Kommunikation i social marknadsföring : matmodeller i grundskolemiljöer

    Magister-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Jessica Sandervig; [2016]
    Nyckelord :folkhälsa; livsmedel; nudging; rekommendationsmodell;

    Sammanfattning : Ohälsa är ett växande problem runt om i världen och enbart i Sverige beräknas folkohälsan kosta 120 miljarder kronor årligen. Flera länder använder statliga incitament för att stimulera folkhälsa, till exempel skatter. Målet är att minska på andelen socker, salt och fett i livsmedel. LÄS MER

  5. 5. Sociala medier som marknadsföringskanal : En studie kring hur punk och rockare upplever och använder sociala medier.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Jessica Hedström; Jonas Lyckegård; [2012]
    Nyckelord :sociala medier; konsumenter; rock; punk mode; Marknadsföring;

    Sammanfattning : Problembakgrund: Sociala medier har blivit så viktigt att marknadsförare inte kan bortse ifråndem (Patino, Pitta och Quinones, 2012). Det är viktigt att företag har en klar strategi för hurmarknadsföringen på sociala medier ska se ut (Setreus, 2011). LÄS MER