Sökning: "rapport marknadsföring reklam"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden rapport marknadsföring reklam.
1. AI in Marketing – Curse or Blessing? : Impacts of Programmatic Advertising and Personalized Content on Society
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : With the help of Programmatic Advertising and the resulting personalized content, consumers can be targeted precisely and with the help of Artificial Intelligence. The associated use of customer data creates ethical conflicts. LÄS MER
2. En granskning av de utländska spelbolagens marknadsföring mot den svenska marknaden
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : De utländska spelbolagens omfattande marknadsföring mot den svenska marknaden är påtaglig och de senaste åren har omsättningen av spelrelaterad reklam ökat markant. Denna ökning sker trots det svenska spelmonopolet som innebär att endast bolag med licens utfärdat av staten får verka och marknadsföra sig i Sverige. LÄS MER
3. Create, maintain and reap the rewards of a social media strategy.
Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : This report analyzes the effects that social media marketing has on companies who choose to invest in a social media strategy. Previous research has looked at separate parts of a social media strategy, but no holistic view of the entire life cycle of a social media strategy has been created. LÄS MER
4. Förebyggande arbete på internet : Jämförande studie mellan Svenska Spel och Betsson
Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktionSammanfattning : Hållbarhetsfrågor blir allt mer relevanta, och spelmarknaden är högst aktuell i dagsläget. Denna rapport berör området spelansvar och vilket socialt ansvar spelbolag tar. Sverige idag har en reglerad spelmarknad, men genom spel på internet finns det möjlighet att spela på flera olika aktörer. LÄS MER
5. Differences between advertising agencies with fokus on identity
M1-uppsats, Medie- och Informationsteknik; Tekniska högskolanSammanfattning : Marknadsföring har kommit att bli en dominerande verksamhet för företagen, där omfattande kun- skaper om marknadsföringsprocesser krävs. Många vänder sig därför till experter inom området, vilka dagligen arbetar med marknadskommunikation. LÄS MER