Sökning: "reklam experiment"

Visar resultat 1 - 5 av 30 uppsatser innehållade orden reklam experiment.

  1. 1. För fri opinionsbildning och rättvisa val : En experimentell studie om effekten av transparensmeddelanden vid politisk reklam

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Caroline Dahlén; Tilda Oltegen; [2022]
    Nyckelord :credibility; transparency; critical thinking; influencers; political advertising; experiment; trovärdighet; transparens; kritiskt tänkande; influencers; politisk reklam; experiment;

    Sammanfattning : Influencers has developed to be our times opinion leaders and social media has become an arena for political information and discussion. In the most recent years they’ve also become an important part of our current political parties' marketing strategies. This has opened up both great opportunities as well as challenges. LÄS MER

  2. 2. Landskapsarkitektens retoriska grepp i tävlingsvisualiseringar

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Malin Jansson; [2021]
    Nyckelord :retorik; bildretorik; bildteori; visualisering; visualisera; rendering; collage; liverendering; modell; intervju; övertyga; persuasio; pathos; logos; ethos; tävling; arkitekttävling; tävlingsförslag; kommunikation; informationsbild; reklam; propaganda; kapitalism; konst; bildkommunikation; visuell representation; teoriutveckling; teori; fake view; kritik;

    Sammanfattning : I deltagandet av arkitekttävlingar är visualiseringen det främsta verktyget för kommunikation. Hur vi väljer att ge form åt dessa påverkar chansen till vinst. För att ta reda på hur visualiseringar kan stärka tävlingsförslaget har jag utgått från konsten att övertyga. LÄS MER

  3. 3. Effects of in-game advertising on brand awareness in virtual reality game interactions

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Savvas Papadopoulos; [2020]
    Nyckelord :In-game advertising; Sense of presence; Brand Recognition; Brand Recall; Memory; Virtual reality; ;

    Sammanfattning : Advertisers keep seeking new ways to target a wider audience while game developers are trying to monetize their game. This study investigates how Virtual Reality (VR) interactions influence user's sense of presence and brand awareness; specifically brand recall and brand recognition. LÄS MER

  4. 4. Från samarbete till eget varumärke - En experimentell studie om följares reaktioner på influencers reklam på Instagram

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Alma Pedersen; Julia Svan; [2020]
    Nyckelord :Influencer marketing; Influencer; Instagram; Disclosures; Parasocial interaction;

    Sammanfattning : Research within the field of influencer marketing has previously had its focus on follower loyalty and collaborations with generic brands. Recently, there has been a development in the industry where influencers have started to launch their own brands to a greater extent. This study was conducted by a quantitative experiment (n=571). LÄS MER

  5. 5. Varningstexter i spelreklam: En experimentell studie om effekter av varningstexter i reklam för onlinecasinon

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Josefine Fellbom; Maja Förberg; [2019]
    Nyckelord :Warning; Online casino; Advertising for online casinos; Gambling;

    Sammanfattning : The rising amount of advertising for online casinos, as well as its often aggressive and provocative message, has contributed to a general debate among the Swedish public to curb advertising for the product category. One alternative to increase the extent to which the advertising is moderate involves the use of warnings in advertisements. LÄS MER