Sökning: "reklam resa"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden reklam resa.

  1. 1. Sex avancerade sekunder : Berättandet i bumper-ads på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Emil Eriksson; Adam Johansson; [2023]
    Nyckelord :Bumper-ads; reklamfilm; multimodalitet; berättarstruktur; emotioner; sociala medier; hjältens resa;

    Sammanfattning : Reklamfilmer blir alltmer anpassade för sociala medier och formatet för nätbaserad reklam har således krympt till endast sex sekunder. Denna studie vill undersöka hur det går att applicera en avancerad berättelsestruktur under dessa sex sekunder och vilka känslor som reklamen försöker väcka hos betraktaren. LÄS MER

  2. 2. Es complicado : Representationen av Alba, utifrån hennes migrationsstatus i Jane the Virgin (2014)

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Gabriel Pagés; [2023]
    Nyckelord :Representation; Venezuela; Telenovelas; Stereotyper;

    Sammanfattning : Denna uppsats ämnar att observera och analysera hur representationen av Alba, den venezuelanska-inmigranten, förändras utifrån hennes migrationsstatus i den satiriska telenovelan (dokusåpan) - och romantisk dramakomedi: Jane The Virgin (2014). Forskningsfrågan är: Vad kan representationen av latinokaraktären som illegal fylla för syfte i Jane the Virgin?  Materialet som har analyserats är nyckelpunkter i Albas narrativ som valts för att illustrera hur huvudsakligen Alba men även hennes omgivning påverkas olika beroende på hennes migrationsstatus. LÄS MER

  3. 3. Nu stannar vi på marken : En kvalitativ semiotisk analys av SJ:s hållbarhetskommunikation

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Thea Axelsson; Jonna Ohlin; [2021]
    Nyckelord :SJ; sustainability; communication; greenwashing; qualitative semiotic analysis; SJ; hållbarhet; kommunikation; greenwashing; kvalitativ semiotisk analys;

    Sammanfattning : Studien ”Nu stannar vi på marken” ämnar analysera hur företaget SJ konstruerar sin hållbarhetskommunikation och om greenwashing-fenomenet ses i deras reklam och iså fall i vilken grad. Greenwashing anges när ett företag sprider vilseledande information för att få företaget att framstå mer hållbara än vad de egentligen är, för att locka konsumenter. LÄS MER

  4. 4. “Your reason to fly is our reason to fly more sustainably” ...in an unsustainable environment : En kvalitativ visuell retorikanalys av flygbolaget SAS:s marknadskommunikation ur ett hållbarhetsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Karin Johansson; Emma Kotka; [2020]
    Nyckelord :marketing communication; advertising; sustainability; flight industry; SAS; CSR; marknadskommunikation; visuell retorik; reklam; hållbarhet; flygindustri; SAS; CSR;

    Sammanfattning : Följande studies syfte har varit att få en ökad förståelse för SAS:s marknadskommunikation, i relation till hållbarhet. Mer specifikt har SAS:s reklamfilmer studerats för att uppnå syftet. Metoden som har tillämpats för att uppnå detta är visuell retorikanalys. LÄS MER

  5. 5. ANTI-ADBLOCK : En kvalitativ studie om varför individer inte blockerar reklam på webben

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Aras Emil Ali; Dulguun Tuvshintugs; [2020]
    Nyckelord :ad avoidance; ad block; video ads; pop-ups; banners; approach-avoidance; inattentional blindness; banner blindness; automaticity; reklamundvikande; annonsblockerare; videoannonser; pop-ups; banderoller; approach-avoidance; inattentional blindness; banner blindness; automaticity;

    Sammanfattning : Reklam anses vara lika gammal som mänskligheten och lika universell som kultur. Ur den synvinkeln är reklam en del av det sociala livet, där människor gör utbyten som gynnar båda parterna. Under de senaste decennierna har samma mänsklighet upplevt den digitala världens intensiva tillväxt, där idag nästan allt går att finna. LÄS MER