Sökning: "relationship marketing företagsekonomi"

Visar resultat 1 - 5 av 196 uppsatser innehållade orden relationship marketing företagsekonomi.

  1. 1. Generation Z - Lojalitetens fiende?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Hamilton Henze; Linn Andreasson; Sofia Lind; [2024]
    Nyckelord :Varumärkeslojalitet; Lojalitetsprogram; Generation Z; Engagemang; Trender.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: “Generation Z - Lojalitetens fiende?”. En kvalitativ studie om Generation Zs relation till varumärkeslojalitet. Seminariedatum: 2024-01-11 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå. LÄS MER

  2. 2. SMMAs inverkan på kundlojalitet hos lyxvarumärken : En kvalitativ studie om hur sociala medie marknadsföringsaktiviteter kan bidra till en bättre kundlojalitet hos lyxvarumärken

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Christopher Westlund; [2023]
    Nyckelord :SMMA; Luxury Brand; Customer Loyalty; Customer Response; Brand preference; Premium price; Entertainment; Interaction; Trendiness; Customization; eWOM; Fashion; Marketing; Social Media.; SMMA; Lyxvarumärke; Kundlojalitet; Kundrespons; Varumärkespreferens; Prispåslag; Underhållning; Interaktion; Trendighet; Anpassning; eWOM; Mode; Marknadsföring. Sociala medier.;

    Sammanfattning : Lyxvarumärken har en status att erhålla, som är en utmaning, speciellt i ett samhälle somutvecklas snabbt genom teknologi. Därmed befinner sig lyxvarumärken på en marknad medhög efterfrågan. För att kunna hålla sig väsentlig i dagens samhälle är det viktigt förlyxvarumärken att vara medveten om sina marknadsföringsstrategier. LÄS MER

  3. 3. Varumärkesbyggande inom professionell fotboll: Sociala mediers påverkan : En kvalitativ studie på fyra allsvenska fotbollsklubbar

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Jonathan Gillberg; Jacob Noor Eliasson; [2023]
    Nyckelord :Varumärkesbyggande; Sociala medier; Tik Tok; Snapchat; SMMS; Varumärkesidentitet; Varumärkeslojalitet; Relationsskapande;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att bidra till forskningen kring hur SMMS kan gynna professionella fotbollsklubbar i deras varumärkesarbete. Studien ämnar specifikt att fylla luckan i forskningen kring de senaste trenderna på sociala medier. LÄS MER

  4. 4. Digital media use towards relationship initiation in marketing : A qualitative study of Swedish Micro-firms in a B2B context

    Master-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Xian Li; [2023]
    Nyckelord :Keywords: Digital media; Relationship marketing; Business-to-Business marketing; Trust; Customer relationship initiation;

    Sammanfattning : This thesis aims to explore what and how Swedish micro firms use digital media towards relationship initiation in a Business-to-Business (B2B) context. Digital media has been increasingly studied in marketing over time, but it has been predominated by Business-to- Customer (B2C) context, while the Business-to-Business context lacks attention, micro B2B firms even less in particular. LÄS MER

  5. 5. Jakten på kompetens : En fallstudie om det strategiska HRM-arbetet i el-och energibranschen

    Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Moa Hennström; David Ohrlander; [2023]
    Nyckelord :Talent Management; Talang; HRM system; Strategisk HRM; Kompetensförsörjning; Kompetensutveckling; Skills gap.;

    Sammanfattning :   Datum: 2023-05-29  Nivå: Magisteruppsats Företagsekonomi, 15 hp   Akademi: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet  Författare: Hennström Moa (99/02/24)      Ohrlander David (97/08/10)  Titel: Jakten på kompetens - En fallstudie om det strategiska HRM-arbetet i el-och energibranschen.  Handledare: Magnus Linderström  Nyckelord: Talent Management, Talang, HRM system, Strategisk HRM, Kompetensförsörjning, Kompetensutveckling, Skills gap. LÄS MER