Sökning: "reputation and image"

Visar resultat 21 - 25 av 211 uppsatser innehållade orden reputation and image.

  1. 21. “What does the organization want others to think about the organization?” : En kvalitativ studie av Obos Damallsvenskans avsedda image och strategiska kommunikation på Instagram

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Mathilda Henriksson; Lisa Burström; [2022]
    Nyckelord :kommunikation; avsedd image; damfotboll; sociala medier; image;

    Sammanfattning : Social media is a crucial part of today's organizational communication as it contributes to form opinions and attitudes concerning an organization's image. It is therefore important for organizations as well as for sports teams that operate on a professional level to adapt to the fragmented media landscape. LÄS MER

  2. 22. How does body image relate to brand image? An analysis of brands incorporating the body positivity movement

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julian Flemming; Lisa Anderegg; Maud Stephan; [2022]
    Nyckelord :body positivity; brand management; Dove; Aerie; Victoria’s Secret; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The importance of body positivity is visible in its remarkable media presence. The movement entails challenges such as opportunities for brands. LÄS MER

  3. 23. "Good luck trying to cancel me" : En kvalitativ innehållsanalys av Youtube-profilen Logan Pauls reparationsstrategier under Aokigahara-incidenten

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Maja Levinsson; Tilde Elf; [2022]
    Nyckelord :crisis communication; Youtube; Logan Paul; strategies; qualitative content analysis; visual analysis; cancel culture; apologia; image repair theory; kriskommunikation; Youtube; Logan Paul; strategier; kvalitativ innehållsanalys; visuell analys; cancelkultur; apologia; image repair theory;

    Sammanfattning : Denna studie ämnar undersöka hur Youtube-profilen Logan Paul agerade under en kris orsakad av det som populärkulturen kallar cancelkultur. Tre av Logans Youtube-videor undersöktes för att studera vilka reparationsstrategier och visuella element han använde sig av i videorna publicerade efter Aokigahara-incidenten. LÄS MER

  4. 24. "Jag är helt enkelt en parasit som ska utrotas!" : En retorisk analys av Paolo Robertos kriskommunikation efter Insats torsk

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Matilda Löfstedt; Maja Windell; [2022]
    Nyckelord :crisis communication; image repair theory; rhetoric; qualitative text analysis; Paolo Roberto; crisis of confidence; social media; sex scandal; kriskommunikation; image repair theory; retorik; kvalitativ textanalys; Paolo Roberto; förtroendekris; sociala medier; sexskandal;

    Sammanfattning : Studien “Jag är helt enkelt en parasit som ska utrotas!” ämnar analysera TV-profilen och entreprenören Paolo Robertos kriskommunikation i samband med den förtroendekris som uppstod när han greps för sexköp i polisoperationen Insats torsk våren 2020. Syftet med studien är att undersöka hur en offentlig svensk person hanterar och kommunicerar en kris som drabbar det personliga varumärket och personens image. LÄS MER

  5. 25. Place branding stigmatised residential areas : A study of narratives in Swedish medium-sized municipalities.

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för tema

    Författare :Dirie Abukar; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Stigma has for a long time been an issue in residential areas that have social and economic impediments, which has a detrimental impact on the local population. The thesis examines how institutions such as the police, municipalities and real-estate companies has shaped the area image through their selected initiatives. LÄS MER