Sökning: "sälja en känsla"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden sälja en känsla.

  1. 1. Konsumenters motivation till att återförsälja kläder

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Emelie Olesen; [2020]
    Nyckelord :consumers as resellers; konsumentåterförsäljare; konsumentbeteende; motivationer; second hand; kläder; hållbarhet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Konsumenters motivation till att återförsälja kläder. Nivå och kurs: Kandidatuppsats vid institutionen för service management och tjänstevetenskap, Lunds Universitet, Campus Helsingborg. KSMK65 Examensarbete för kandidatexamen, VT2020, 15 HP. LÄS MER

  2. 2. Marknadsföring av köttlådor : en fallstudie av tre lantbruksföretag

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Olle Andersson; Vilhelm Linde; [2019]
    Nyckelord :inbound marketing; word-of-mouth; köttlådor; närproducerat; digitalisering; sociala medier; marketing channels;

    Sammanfattning : Marknadsföring innebär att hitta sätt att nå ut till marknaden med en produkt eller en tjänst. Innovativa lösningar är ofta effektivt för att nå ut till konsumenter och traditionella kanaler såsom tidningar, radio eller tv används ofta. LÄS MER

  3. 3. Stayin’ alive - Fysisk butik Vs. Digitalisering : Vilka strategier utvecklar fysiska butiker för att bemöta den ökade konkurrensen i och med digitaliseringen?

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Savannah Ejdenwik; Lina Forsander; [2019]
    Nyckelord :E-commerce; physical store; competition; digitalization; E-handel; fysisk butik; konkurrens; digitalisering;

    Sammanfattning : Problemställning: Mellan åren 2011 och 2017 lades 5000 fysiska butiker i Sverige inom sällanköpsvaruhandeln ner, samtidigt har e-handelns omsättning ökat markant de senaste åren. I Linköping har den fysiska handeln inte minskat nämnvärt det senaste året vilket gör det intressant att studera hur de fristående butikerna i staden agerar för att hantera den ökade konkurrensen e-handeln och digitaliseringen bär med sig. LÄS MER

  4. 4. Att sälja ekologiska produkter : motivation, identifikation och kunskap

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Johanna Möller; Amanda Nejadi; Isabella Thisell; [2019]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; Motivation; Identification; Organic produce; Sustainability; Corporate Social Responsibility; Motivation; Identifikation; Ekologisk hållbarhet; Hållbarhet;

    Sammanfattning : Den här studien visar resultatet av vår studie på hur att arbeta på företag som säljer ekologiska produkter påverkar anställdas motivation och identifiering med företaget. Vidare utreder den vilken roll kunskap om ekologisk hållbarhet spelar i relation till motivation och identifikation. LÄS MER

  5. 5. Att sälja in ett idrottsevenemang på känsla - en kritisk granskning av SM-veckan

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Anton Johnsson; Johan Eriksson; [2018]
    Nyckelord :Idrottsevenemang; SM-veckan; Känsla; Effekter; Utvärdering;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att genomföra en kritisk granskning av SM-veckan och belysa hur värdstäder motiverar och följer upp evenemanget samt arbetar med planering, utförande samt uppföljning av arrangemanget. Detta görs genom tre frågeställningar; Hur kommer SM-veckan till och vad kräver Riksidrottsförbundet (RF) av värdstaden för att få agera värdstad, vad motiverar en värdstad att arrangera SM-veckan och hur följs detta upp samt hur samlar värdstaden in kunskap för att utveckla och utvärdera evenemanget och vilka lärdomar förs vidare? Vi har i vår studie utgått från tre olika teoretiska modeller och begrepp, vilket bildat vår teoretiska ram. LÄS MER