Sökning: "schools marketing"

Visar resultat 6 - 10 av 73 uppsatser innehållade orden schools marketing.

  1. 6. Biblioterapi : En kvalitativ studie om tillämpad biblioterapi utanför Sverige

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Anna Rodell Dahlberg; [2021]
    Nyckelord :folkbibliotek; biblioterapi; läsfrämjande; skönlitteratur; utvecklingsbiblioterapi; läsbiblioterapi; interaktiv biblioterapi; klinisk biblioterapi;

    Sammanfattning : Bibliotherapy is a therapeutic method with book reading and dialogues about literature as its primary focus. It is a method that can be used for reading promotion purposes. Bibliotherapy is relatively unexplored in Sweden. The purpose of this thesis is to investigate how bibliotherapy is applied outside Sweden. LÄS MER

  2. 7. Är du reklamblind? : En kvalitativ studie om ungdomars reklamkunnighet och hur det påverkar deras förhållningssätt till marknadsföring på TikTok

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Emmie Nestor; Adelia Pennisi; [2021]
    Nyckelord :Dold marknadsföring; TikTok; strategier; influencer marketing; receptionsforskning; medie- och informationskunnighet;

    Sammanfattning : The social media app TikTok has recently grown enormously worldwide, especially among young people. The purpose of this study is therefore to investigate seven high school students' knowledge regarding advertising literacy between the ages of 17-18, and how it affects their approach to advertising on TikTok. LÄS MER

  3. 8. Marknadsstrategier på skolmarknaden : En kvalitativ studie om marknadsföring i gymnasieskolor

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Pietro Chahin; Evin Erdal; [2021]
    Nyckelord :Private high schools; Public high schools; Marketing; Fristående gymnasieskolor; Kommunala gymnasieskolor; Marknadsföring;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med undersökningen är att skapa förståelse för hur gymnasieskolor marknadsför sig i dagens skolmarknad. Teori: Den teoretiska referensramen i denna kandidatuppsats bygger på fem olika och relevanta teorier. LÄS MER

  4. 9. French Business Schools’ reaction towards the increasing need of CSR and its impact on brand image. : A qualitative study on the French Business Schools’ behaviour towards CSR and brand image.

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Clémence Loudiere; Justine Tessier; [2020]
    Nyckelord :CSR; Education; firm; Business school; sustainability; Brand image;

    Sammanfattning : The researchers in this study wanted to focus on Business Schools by using management and marketing knowledge. Therefore, the most attractive subject for them was the link between CSR, Business schools and Brand image. LÄS MER

  5. 10. Rekrytera mera : En intervjustudie om rekryteringsarbete på svenska musik- och kulturskolor

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för konstnärliga studier (from 2013)

    Författare :Kristina Karlsson; [2020]
    Nyckelord :recruitment; brass instruments; music school; cultural school; sociocultural perspective; focus groups; rekrytering; brassinstrument; musikskola; kulturskola; sociokulturellt perspektiv; fokusgrupper;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att undersöka lärares arbete med rekrytering av bleckblåselever på svenska musik- och kulturskolor. Studien behandlar verksamma bleckblåslärares skildringar av strategier som används för att rekrytera elever och vilka utmaningar som de intervjuade bleckblåslärarna beskriver gällande rekryteringrelaterat arbete. LÄS MER