Sökning: "self-branding"
Visar resultat 6 - 10 av 16 uppsatser innehållade ordet self-branding.
6. Grandma on YouTube: a case study of the older female YouTuber Korea Grandma
Master-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : Older women have long been invisible and marginalized in society and culture at large because of the ‘gendered’ ageist stereotypes towards them. Especially, ageist stereotypes towards older women have been reinforced by their invisibility and stereotypical portrayals in traditional media. LÄS MER
7. Tick tack, Tik Tok. Hög tid attlära känna den moderna tidensopinionsbildare : En kvalitativ studie om unga influencers på mobilappen TikTok
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/MarknadsföringSammanfattning : Det faktum att unga människor, genom sociala medier, i allt större utsträckning erhåller makt att påverka har kommersialiserats av företag genom marknadsföringsmetoden influencer marketing. Merparten av forskningen kring influencer marketing fokuserar dock på företag eller följare – men vad vet vi egentligen om hur dessa influencers själva betraktar fenomenet och sin roll? Vad är det egentligen som driver influencers under 18 år? Denna studie ämnar besvara dessa frågor och därigenom tillhandahålla viktig insikt kring hur företag bäst förhåller sig till gruppen unga influencers. LÄS MER
8. Understanding Self-Branding in the Digital Age: Insights for Swedes
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Problem: A changing economy bears many implications; precarity within employment, the restructuring of concepts, management of activities and the employment of tools reinforcing security. As a measure to procure and preserve employment in the modern market self- branding has been proposed. LÄS MER
9. "Hej hej Jonas!" : Selfier som reflexiva projekt i skapandet av självidenitet.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)Sammanfattning : As today’s most commonly used Self-portraits, this essay analyses the Selfie as a modern andvisual phenomenon which for its users contribute a reflexive project of the Self-Identity. Thepurpose of this paper was to systematical study specific features of the Selfie, according tovisual studies. LÄS MER
10. ”I look flawless all day long” : En studie av diskurser om skönhet i material producerat av influencers
Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : The internet and social media networks have created a changed world of media. Influencers work with creating content on these platforms. This study is focused on five female influencers which each has a large audience of viewers and that work within the category of beauty. They make content that mainly focuses on makeup and fashion. LÄS MER