Sökning: "self-branding"

Visar resultat 6 - 10 av 16 uppsatser innehållade ordet self-branding.

  1. 6. Grandma on YouTube: a case study of the older female YouTuber Korea Grandma

    Master-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Min Joo Kim; [2020]
    Nyckelord :micro-celebrity; older adults; older women; ageism; gendered; YouTube; South Korea; Korea Grandma; granfluencer; silver creator; Social Sciences;

    Sammanfattning : Older women have long been invisible and marginalized in society and culture at large because of the ‘gendered’ ageist stereotypes towards them. Especially, ageist stereotypes towards older women have been reinforced by their invisibility and stereotypical portrayals in traditional media. LÄS MER

  2. 7. Tick tack, Tik Tok. Hög tid attlära känna den moderna tidensopinionsbildare : En kvalitativ studie om unga influencers på mobilappen TikTok

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Marknadsföring

    Författare :Mikaela Hermansdotter; Jesper Cederlind; [2019]
    Nyckelord :Influencer marketing; social media; opinion leaders; generation Z; motivation; self-branding; micro-celebrity; advertising children; Influencer marketing; social media; opinionsledare; generation Z; motivation; self-branding; micro-celebrity; reklam barn;

    Sammanfattning : Det faktum att unga människor, genom sociala medier, i allt större utsträckning erhåller makt att påverka har kommersialiserats av företag genom marknadsföringsmetoden influencer marketing. Merparten av forskningen kring influencer marketing fokuserar dock på företag eller följare – men vad vet vi egentligen om hur dessa influencers själva betraktar fenomenet och sin roll? Vad är det egentligen som driver influencers under 18 år? Denna studie ämnar besvara dessa frågor och därigenom tillhandahålla viktig insikt kring hur företag bäst förhåller sig till gruppen unga influencers. LÄS MER

  3. 8. Understanding Self-Branding in the Digital Age: Insights for Swedes

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Evelina Lidman; Annika Romell; [2019]
    Nyckelord :self-branding; digitalisation; social media; self-employed; changing economy;

    Sammanfattning : Problem: A changing economy bears many implications; precarity within employment, the restructuring of concepts, management of activities and the employment of tools reinforcing security. As a measure to procure and preserve employment in the modern market self- branding has been proposed. LÄS MER

  4. 9. "Hej hej Jonas!" : Selfier som reflexiva projekt i skapandet av självidenitet.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Victoria Jensen; [2018]
    Nyckelord :selfie; sociala medier; Instagram; bildsemiotik; Anthony Giddens; självidentitet; jaget; self-branding;

    Sammanfattning : As today’s most commonly used Self-portraits, this essay analyses the Selfie as a modern andvisual phenomenon which for its users contribute a reflexive project of the Self-Identity. Thepurpose of this paper was to systematical study specific features of the Selfie, according tovisual studies. LÄS MER

  5. 10. ”I look flawless all day long” : En studie av diskurser om skönhet i material producerat av influencers

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Mikaela Wikström; [2018]
    Nyckelord :Media communication studies; social media; influencer; beauty; discourse analysis; Textometrica; online identity; self-branding; the consumer society; norms of ideal beauty.;

    Sammanfattning : The internet and social media networks have created a changed world of media. Influencers work with creating content on these platforms. This study is focused on five female influencers which each has a large audience of viewers and that work within the category of beauty. They make content that mainly focuses on makeup and fashion. LÄS MER